מדדים ומחקרים

כמה פלסטינים תומכים במתקפת ה-7 באוקטובר? הנתונים נחשפים

על פי סקר שנערך על ידי המרכז הפלסטיני לחקר מדיניות וסקרים, שני שליש מהציבור הפלסטיני מעריך כי ארגון הטרור ינצח במלחמה. כ-50% חושבים שחמאס יחזור לשלטון, ו-40% מהציבור מעדיפים אותו על פני פת"ח. 80% מהציבור מאמינים שטבח ה-7 באוקטובר הציב את הסוגיה הפלסטינית במרכז תשומת הלב העולמית
מערכת ice | 
קיבוץ בארי לאחר פלישת מחבלים (צילום פלאש 90/ אדי ישראל)
המרכז הפלסטיני לחקר מדיניות וסקרים (PCR) ביו"ש וברצועת עזה פרסם סקר החושף פרטים חדשים על עמדות הפלסטינים כלפי המלחמה. הסקר נערך בין ה-26 במאי ל-1 ביוני. על פי הממצאים, שני שליש מהציבור הפלסטיני צופה כי חמאס ינצח במלחמה בעזה. מחצית מתושבי עזה צופים כי חמאס יחזור לשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה.
הנתונים, שפרסם שחר קליימן בישראל היום, חושפים כי בהתמודדות תיאורטית בין יו"ר הרשות הפלסטינית המכהן אבו מאזן, מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה ומרואן ברגותי - האחרון זוכה לתמיכה מרוב הנשאלים. בתחרות בין ברגותי להנייה בלבד, הראשון מנצח לפי הסקר עם כ-60% תמיכה.
עורכי הסקר שאלו מי המפלגה או הארגון שהפלסטינים מעדיפים: 40% אמרו שהם מעדיפים את חמאס, 20% אמרו שהם מעדיפים את פת"ח, 8% מעדיפים גורמים אחרים, ושליש אמרו שהם לא תומכים באף אחד מהם או לא היתה להם דעה. שני שליש מהציבור הביעו תמיכה במתקפת 7 באוקטובר, ו-80% מאמינים שהפעולה הציבה את הסוגיה הפלסטינית במרכז תשומת הלב העולמית. הסקר התבסס על ראיונות עם תושבים באזורים ברצועת עזה שבהם לא היו קרבות. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה