בארץ

בעולם זועמים על המבצע לשחרור החטופים: "טבח נוסף באזרחי עזה"

למרות העובדה כי שוחררו במבצע ארבעה חטופים ישראלים, מדינות רבות בעולם מגנות את התקיפות הרבות שישראל ביצעה במחנה הפליטים נוסייראת במהלכן נהרגו פלסטיניים רבים. שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, גינה את האירוע בחריפות, ולצידו גם נורבגיה, מצרים וירדן
מערכת ice |  4
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
במקביל לשמחה האדירה בישראל לאור המבצע בו שוחררו נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו משבי החמאס, בעולם דווקא יש מי שממהרים לצנן את התלהבות ואף לתקוף את ישראל. שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, גינה אתמול (שבת) את התקיפות של צה"ל במחנה הפליטים נוסייראת וההרוגים הפלסטיניים כתוצאה מכך.
שר החוץ אמנם בירך בתחילת נאומו על שחרור החטופים, אך בהמשך כינה את האירוע כ"טבח נוסף באזרחי עזה", ואמר: "הדיווחים מעזה מחרידים. אנו מגנים זאת בכל תוקף, מרחץ הדמים חייב להסתיים מיד". גם סגן שר החוץ של נורבגיה, אנדראס מוטספלדט קראוויק, גינה את הפעולה "בלשון החריפה ביותר", לדבריו. השגריר הישראלי בנורבגיה, אבי ניר פלדקליין, תקף את דו הפרצופיות הנורבגים: "נורבגיה לא תמכה בשבוע שעבר בתיקון בעצרת ארגון הבריאות הקורא לשחרר את החטופים הישראלים. אין להחזיק בני ערובה באזורים מיושבים בצפיפות. משפחות לא צריכות לכלוא בני ערובה בבתיהם מטעם ארגוני טרור ואסור לחטוף אזרחים".
גם מצרים (שזו בהחלט איננה הפעם הראשונה בה היא מבקרת את ישראל) גינו את התקיפה וקראו לגורמים בינלאומיים לעצור את הלחימה בישראלית באופן מידי, ובירדן תמכו בעמדה זו והוסיפו: "מדובר באירוע המשקף את הפגיעה השיטתית באזרחים פלסטינים, בהפרה של החוק הבינלאומי ופשעי מלחמה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה המחיר שקבע החמס על כל יהודי 200 ערבים (ל"ת)
    יעקב אשדוד 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מה הבעיה? אזרחים לא צריכים להיות שם.
    עמית 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואם הם שם זו לא צריכה להיות אחריותינו. וצמצום אוכלוסין כזה רק יעשה טוב לעולם.
    סגור
  • 1.
    גם את הפרטיזנים היה מגנה!!!
    ארנון 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנטישמי הזה גם את הפרטיזנים שלחמו בנאצים היה מגנה, על רצח נאצים חפים מפשע ובלתי מעורבים. רק להזכיר לכלב האנטישמי, רב מבצעי הטבח היו אזרחים פלסטינים נאצים בלתי מעורבים כהגדרתו. עכשיו בא נאמר שרבונו של עולם חולק עליו וסובר שכשיש קבוצה שמנסה לחסל אותך מצווה לא רק מותר לחסל את כולם. גברים נשים וילדים ,מפני שהבא להורגך השכם להורגו, ועיין בשאול שנענש כי לא השמיד את כל עמלק.
    סגור
  • אידיוטים
    אתי 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך נם חשבו שלא נעשה מאמצים.לשחרר אתם,מטומטים מה חשבו שנסמוך על החמאס? אס הם לא יצאו אף פעם. חבל שלא מתו אלפים,שילמדו לרח
    סגור