תקשורת ומדיה

מגישת הטלוויזיה בשאלה הזויה: "הזהרתם את הפלסטינים לפני המבצע?"

מגישת ה-BBC ראיינה את המסביר הישראלי של צה"ל, יהונתן קונריקוס, ושאלה אותו האם הזהירו את התושבים לפני המבצע. התשובה (הברורה מאליו) הייתה שלא, מאחר והמחבלים היו רוצחים את החטופים. עוד הוסיף כי ניתן להניח שחלק מהפלסטיניים נהרגו כתוצאה מירי של חמאס
מערכת ice |  1
רשת BBC (צילום ויקיפדיה, freepik)
אמש (שבת), נערך מבצע לשחרור ארבעת החטופים הישראליים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדרי קוזלוב. בזמן שבישראל שוררת שמחה וגאווה רבה נוכח המבצע ההירואי, בעולם יש מי שבחר לגנות אותו בשל ההפצצות הכבדות במהלכן נהרגו פלסטיניים רבים. מגישת הערוץ BBC (שהואשם לא פעם בעמדה אנטי-ישראלית מובהקת), ראיינה את המסביר הישראלי של צה״ל, יהונתן קונריקוס, והשאירה אותו בהלם.
המגישה שאלה את המסביר: "אנחנו לא יודעים בהכרח שכל ההרוגים היו שייכים לחמאס, יש דיווחים על נשים וילדים בין ההרוגים. מדובר במספר גבוה של אזרחים שנהרגו. האם הזהרתם את התושבים הפלסטיניים לפני מבצע החילוץ?". על כך הוא השיב: "כמובן שאיננו יכולים לצפות שישראל תזהיר לפני פשיטה לחילוץ והצלה של בני ערובה, כי אז מה שהטרוריסטים יעשו זה להרוג את בני הערובה".
בהמשך הוא הוסיף כי אכן לא ניתן לדעת שכל האנשים שנהרגו קשורים באופן ישיר לחמאס או למי שהחזיק בשבי אזרחים ישראליים, אך טען כי היה שם קרב משמעותי במהלכו נפתחה אש כבדה, וסביר להניח כי לפחות חלק מההרוגים הפלסטיניים נפגעו כתוצאה מירי פלסטיני. "השורה התחתונה, כפי שקרה במבצע ברפיח לפני שלושה חודשים, הוחזקו שם אזרחים ישראליים על ידי אזרחים פלסטיניים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הזהרתם את הנאצים לפני הפלישה לנורמנדי? (ל"ת)
    סקרן 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור