עסקי ספורט

חשד לרמאות בטורניר שחמט: אלוף העולם פרש בפתאומיות

קרלסן התמודד מול הנס נימן, אחרי שהפסיד לו בטורניר הקודם בסיבוב השלישי. הפעם, הוא פרש בסיבוב השישי ללא הסברים, כאשר שמועות על רמאות מצידו של נימן מתפשטות ברשת
מערכת ice | 
מגנוס קארלסן, אלוף העולם בשחמט (צילום Lennart Ootes / Wikimedia)
Julius Baer Generation Cup, הוא האירוע השביעי של טור שחמט מקוון Meltwater Champions Chess Tour ומתקיים בין התאריכים 18-25 בספטמבר ב-chess24.com. באירוע משתתפים 16 שחקנים ברמה עולמית במגוון גילאים. אלוף העולם בשחמט, מגנוס קרלסן, מוביל את הרשימה והתמודד שוב עם הנס נימן בן ה-19, לאחר שבמפגש האחרון בין השניים, נימן ניצח את קרלסן בסיבוב השלישי של גביע סינקוופילד 2022. הפעם, בסיבוב השישי של הטורניר, קרלסן החליט לפרוש, ללא הסברים מפורטים.

השמועות שאלוף העולם חשד כי נימן מרמה, החלו להתפשט ברשתות החברתיות והמחלוקת על הנושא לא נפסקת. בעוד נימן דיבר על המקרה במספר הזדמנויות, לאלוף העולם בשחמט לא הייתה שום הודעה פומבית מאז. השחמטאית סוזן פולגר, התייחסה לפרישתו של קרלסן ואמרה שזהו: "בהחלט צעד מחאה!", בעוד שהמנכ"ל ג'ון לודוויג האמר, אמר כי יש להטיל סנקציות על קרלסן, כשהתראיין לטלוויזיה הנורווגית.
 
מומחה ל-Fair-Play, קנת ריגן הצטרף לאולפן החי של הטורניר ודיבר על המפגש האחרון של קרסלן ונימן בגביע סינקוופילד 2022: "נימן שיחק טוב, אבל לא טוב מדי". שחמטאי אניש גירי הטיל את הפצצה, כשאמר: "אנו יודעים על רמאות מקוונת על ידי מספר שחקני שחמט אחרים", בעוד לבון ארוניאן אמר שהוא "מאמין שנימן הוא לא האדם הנקי ביותר בכל הקשור לשחמט מקוון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה