תיירות

קק"ל חושפת: זה הפתרון המהפכני שלה לצמצום הפסולת והזיהום

עם למעלה ממיליון מבקרים בשנה, פארק המעיינות הפך לאחת משמורות הטבע המתויירות ביותר בישראל. כעת, מנהלת הפארק יוצאת בשת"פ עם כמה גופים במקביל וחושפת פיילוט סביבתי חדש שיסייע לה בשמירה על ניקיון הפארק | כל הפרטים
מערכת ice | 
שמורת טבע (ארכיון) (צילום מיכאל גלעדי/פלאש 90)
קק"ל אחראית על השמירה והניקיון של עשרות פארקים ושמורות טבע ברחבי ישראל. אחד הבולטים שבהם הוא פארק המעיינות הפופולרי שעל פי הנתונים מבקרים בו בכל שנה למעלה ממיליון מבקרים. למרות שאלו מברכות על כך, ככל שמספר המבקרים בפארק עלה, כל גם הן התקשו בשמירה על הניקיון שלו.
 כעת, על מנת להתמודד עם הקושי הנ"ל החלה מנהלת הפארק, בשיתוף CBC ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים), פיילוט סביבתי חדש באמצעות הצבת מכונה מתקדמת למחזור בקבוקים של חברת סייקל בכניסה לפארק. כמו גם, בוצע תגבור של מכלי איסוף ונציגי הסברה מטעם עמותת 'נקי', ברחבי הפארק.

 מכונות המחזור שהוצבו בפארק, באדיבות: עמק המעיינות
לדברי מיכל אקרמן, סגנית ראש מועצת עמק המעיינות וראש מנהלת הפארק: "מספר המטיילים באתר עולה בצורה מתמדת ועימו גם כמות הפסולת, כך ששמירה על הפארק נקי ומזמין, הפכה לאתגר ממשי. לכן יצרנו שיתוף פעולה מקסים, המשלב מחזור טכנולוגי, הסברה ובהמשך, גם שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים, שיעניקו שוברי הנחה לטובת המבקרים שיקפידו על שמירת הניקיון ופעולות המחזור".   
"אני צופה כי הפעולה המשולבת תתרום לניקיון הפארק לטובת המבקרים, הטבע ובעלי החיים המתגוררים בו", אומר אסף דורי, מנהל הפארק. "יחד עם עידוד פעולות המחזור, אנו מבצעים הסברה, שנועדה לחזק את האחריות האישית לשמירה על הניקיון, שנמצאת בידיים של כל אחד ואחת ממבקרי הפארק".
איל קנץ, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, מסביר כי ניהול השטחים הפתוחים הוא אתגר לאומי, שמעלה סוגיות רבות הנוגעות לטיפוח האתרים ושמירה על ערכי הטבע בסביבת הנחלים והמעיינות. לדבריו, "שיתוף הפעולה הנוכחי, הוא פיילוט ראשון במרחב לשילוב גופים, ארגונים ועסקים, ורתימתם להתמודדות עם הגברת הניקיון - המייצר ריבוי תועלות לאדם ולטבע".
קובי דר, מנכ"ל חברת המחזור סייקל CYCLE)) אומר: "חברת סייקל שואפת להפוך את תהליך החזרת הבקבוקים לחוויה קלה וטובה עבור הציבור בישראל, גם במרחב הפתוח, ואנו מקווים כי פעולות אלה יהיו בעלות אפקט ויקלו על המבלים בפארק לשמור על המרחב נקי ונעים, במאמץ מופחת משמעותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה