מדדים ומחקרים

בנק הפועלים ב-1.669 מיליארד שקל רווח נקי: איך השפיעה המלחמה?

הבנק מסכם את הרבעון השלישי עם רווח נקי בסך 1.669 מיליארד שקל ותשואה להון של 13.4%, יו"ר דירקטוריון הבנק, ראובן קרופיק: "אנו מחוזקים באמונתנו כי עוצמות הבנק ועובדיו, האיתנות הפיננסית והניהול העסקי האחראי יתרמו משמעותית להתמודדות עם המשבר הנוכחי ויסייעו בהחזרת המשק לצמיחה ותקווה", יחולק דיבידנד קטן
מערכת ice | 
בנק הפועלים (צילום אביב גוטליב, shutterstock)
בנק הפועלים פרסם הבוקר (חמישי) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2023. הבנק רשם רווח נקי בסך 1.669 מיליארד שקל בהשוואה לרווח של 1.922 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה, ול-1.785 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-5.599 מיליארד שקל לעומת 4.782 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 13.4% בהשוואה ל-15.8% ברבעון השני של השנה, ול-15.9% ברבעון השלישי בשנת 2022. שיעור התשואה להון בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 15.4% בהשוואה ל-14.6% בתקופה המקבילה אשתקד.  

סך ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ל-5.298 מיליארד שקל בהשוואה ל-4.753 מיליארד שקל ברבעון השלישי של שנת 2022. הגידול בהכנסות נרשם על רקע הצמיחה בפעילות הליבה של הבנק ושינויים בפרמטרים המאקרו-כלכליים. המשך מיקוד בשיפור היעילות: יחס היעילות (ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות) עמד ברבעון השלישי של שנת 2023 על 38.9% בהשוואה ל-41.5% ברבעון המקביל אשתקד
.
הוצאות להפסדי אשראי: ברבעון השלישי הבנק המשיך להגדיל את ההפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי לאור עליית אי- הוודאות והסיכונים המשקיים בשל השלכות אפשריות של המלחמה – כפי שנאמדות נכון למועד פרסום הדוחות. בהתאם, סך ההוצאות להפסדי אשראי הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-662 מיליון שקל בהשוואה ל-45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כבר בסוף הרבעון השני (ובטרם החלו השפעות המלחמה) - שיעור ההפרשה מסך תיק האשראי עמד על 1.74%, השיעור הגבוה במערכת. 
הבנק מציג יחסים פיננסיים איתנים וחזקים: יחס הון עצמי רובד 1 של הבנק עמד בסוף הרבעון השלישי על 11.53%. יחס ההון הכולל ליום 30 בספטמבר 2023 הסתכם לשיעור של 14.70%. יחס כיסוי הנזילות ממשיך להיות גבוה ועמד בסוף הרבעון השלישי על 124%. יחס כיסוי החובות הלא-צוברים עמד על כ-168%. בסיס נזילות ופיקדונות משמעותי: לבנק הפועלים בסיס פיקדונות קמעונאיים רחב ומשמעותי, אשר הסתכם בסוף הרבעון השלישי לכ-313.9 מיליארד שקל.
חלוקת דיבידנד, מטעמי זהירות במסגרת ניהול הסיכונים מול אי-הוודאות ובהמשך להבהרות בנק ישראל, הבנק החליט להקטין את הדיבידנד לשיעור של 20% מהרווח הנקי לרבעון השלישי של שנת 2023 שהם כ-334 מיליון שקל (כ-25.0 אגורות למניה). הדיבידנד ישולם ביום 6 בדצמבר 2023. 
יו"ר דירקטוריון הבנק, ראובן קרופיק: "סדר יומנו השתנה באורח קיצוני לאחר סגירת הרבעון. לצד האירועים הקשים והבלתי נתפסים, אנו זוכים לראות את שעתה היפה של ישראל. אהבת חינם, רעות וערבות הדדית עומדים ונוכחים לצד האבל הלאומי והכאב האישי. התוצאות וניהול הסיכון המאוזן המשתקפים מנתוני הבנק ברבעון השלישי שאנו מפרסמים היום - עוד יעמדו בעתיד במבחן השלכות המלחמה על הכלכלה הישראלית. אנו מחוזקים באמונתנו כי עוצמות הבנק ועובדיו, האיתנות הפיננסית והניהול העסקי האחראי יתרמו משמעותית להתמודדות עם המשבר הנוכחי ויסייעו בהחזרת המשק לצמיחה ותקווה".
מנכ"ל הבנק, דב קוטלר: "בשבעה לאוקטובר המציאות היומיומית השתנתה לנגד עינינו מקצה לקצה. מפרוץ המלחמה בבנק יוזמים כל העת צעדים אקטיביים לסיוע ותמיכה בלקוחות, בתושבי הדרום והצפון, ובכוחות הביטחון בחזית ובעורף. התוצאות שאנו מציגים היום משקפות את המדיניות השמרנית של הבנק, המתבטאת במגמת צמיחה אחראית ומתמשכת וכן את האיתנות הפיננסית שאיתה נכנס הבנק למלחמה ולתקופת אי ודאות כלכלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה