מדדים ומחקרים

בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים ירד בחודש אוקטובר 2023

מדד אמון הצרכנים, שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR, ירד בחודש אוקטובר 2023 ב-5.4 נקודות לרמה של 122.5 נקודות
מערכת ice | 
בנק הפועלים (צילום אביב גוטליב, shutterstock)
מדד אמון הצרכנים, שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR, ירד בחודש אוקטובר 2023 ב-5.4 נקודות לרמה של 122.5 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף ירד ב-7.9 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-3.6 נקודות. 
כלכלני בנק הפועלים מסרו בעקבות כך כי: "הירידה במדד אמון הצרכנים בחודש אוקטובר נרשמה על רקע המלחמה שהחלה בשבעה באוקטובר. יחסית לעוצמת האירועים והכאב הגדול אנו מעריכים שהירידה במדדי האמון הייתה מתונה. הירידה משקפת את הפגיעה בתפיסת הביטחון האישית לצד חשש מהידרדרות כלכלית. הפגיעה במדד השוטף הייתה גבוהה מזו של הירידה במדד הציפיות, דבר שעשוי להעיד על צפי למשבר שאינו מתמשך".
"בשבוע החמישי ללחימה מסתמנת שיגרה מסוימת בעורף, כך לדוגמה ניתן לראות עלייה מסוימת ברכישות בכרטיסי אשראי בשבועיים האחרונים, אם כי בקצב נמוך מזה של טרום המלחמה. נתוני חברת שב"א מראים כי בשבוע האחרון היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי גדל ב-6.1% ביחס להוצאות בשבוע שקדם לו, אך הוא עדיין נמוך ב-12.4% משבוע ממוצע בשנת 2023".
"גם התנועה בכבישים חזרה להיות ערה, עם החזרה החלקית ללימודים. סקר עסקים שביצעה הלמ"ס הראה כי 37% מכלל העסקים דיווחו על צמצום חד בהיקף התעסוקה, נתון לא מפתיע בהתייחס למספר המגויסים הגבוה ולשיתוק בענפי משק כמו בנייה, פנאי ובידור. אנו סבורים שברבעון הרביעי של השנה צפויה להיות ירידה חדה בפעילות הכלכלית בסדרי הגודל שראינו רק בקורונה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה