מדדים ומחקרים

S&P 500: עונת דוחות טובה ביחס לציפיות, בדרך לנקודת מפנה כלכלית

ענקיות הביג טק עמדו בראש ניפוצי התחזיות של דוחות הרבעון השני. האנליסטים צופים התאוששות חזקה בכלכלה בחציון השני של השנה 
איתן לויטס |  1
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
מרבית החברות במדד S&P 500, דיווחו על תוצאות הרבעון השני לשנת 2023. טרם עונת הדוחות, תחזיות האנליסטים צפו ירידה של כ- 8% בממוצע בשורת הרווח. נתוני הרווחיות בפועל היו טובים במקצת והעידו על ירידה של כ-7% ברווחי החברות.
עידן דויטש, מנהל תיקים בדסק חו"ל בחברת ניהול תיקי ההשקעות "פעילים", מסביר כי החברות הציגו עד כה צמיחה של כ-1% בהכנסות, כאשר 7 מתוך 11 הסקטורים במדד הציגו צמיחה חיובית לעומת רבעון מקביל אשתקד, בהובלת סקטור הפיננסים וסקטור הצריכה המחזורית.
לדבריו, בסקטור הצריכה המחזורית בלטו לחיוב במיוחד הדוחות של אמזון שעלתה כ-8% לאחר שהציגה צמיחה חזקה בתחום הענן והפרסום וחברת בוקינג שעלתה גם כן כ-8% לאחר שפרסמה דוחות עם שיא הזמנות של כ-40 מיליארד דולר, נתון שמעיד על כך שתחום התיירות ממשיך להפגין עוצמה.

עוד הוא מציין את סקטור התקשורת עם דוחות טובים מאוד של גוגל ומטא, כאשר הסקטור כבר עלה כ-40% מתחילת השנה. אלפבית (גוגל), עלתה על הציפיות בתוצאות בעקבות הביקוש לשירותי הענן שלה ועלייה מחודשת בהכנסות מפרסום. אלפבית דיווחה על הכנסות של 74 מיליארד דולר ברבעון השני, מעל הערכות האנליסטים של 72.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי של אלפבית ברבעון השני עלה ל-18.3 מיליארד דולר (או 1.44 דולר למניה) לעומת 16 מיליארד דולר (1.21 דולר למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. זה היה מעבר לציפיות האנליסטים של 1.34 דולר למניה.
גם מטא עלתה ציפיות האנליסטים. כאשר רשמה רווח נקי של 2.98 דולרים למניה (לעומת צפי של 2.91 דולרים), והכנסותיה עלו ב-11% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות אלו הסתכמו ב-32 מיליארד דולר, לעומת צפי של 31.1 מיליארד דולר מצידם של האנליסטים. 
דויטש אומר כי במבט קדימה תחזיות האנליסטים וכן שיחות הועידה של החברות לאחר הדוחות, מעידות על צפי להתאוששות חזקה בכלכלה בחציון השני של השנה ולנקודת מפנה בה נראה מעבר מירידה ברווחיות לצמיחה, כאשר הצפי לרבעון השלישי והרביעי לשנת 2023 הינו 0.2% ו-7.6% בהתאמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפד מחזיק בכוח את השוק
    האמיתי 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לברוח מכל הבלופים הללו שעובדים עלינו
    סגור