השוק

אמזון מכה את התחזיות בעוד רבעון מצוין, המניה נוסקת

הכנסות החברה ברבעון השני של 2023 עלו ב-11% ועמדו על 134.4 מיליארד דולר. מניית החברה מזנקת בכמעט 10% במסחר המאוחר
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
המכירות של אמזון זינקו בעקבות הביקוש ברבעון השני למגוון המוצרים הרחב שלה, ממשלוח מהיר של עסקאות פריים ועד למודעות, מה שהביא לקפיצה ברווחים לעומת אשתקד.
המכירות צמחו ב-11% ועמדו על 134.4 מיליארד דולר. מדובר בעלייה מ-121.2 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022. המספר עלה על תחזיות האנליסטים שצפו 131.4 מיליארד דולר הכנסות.

המניה של אמזון זינקה בכמעט 10% במסחר המאוחר, ומסכמת עלייה של ב-52% עד כה מתחילת השנה.
הרווח הנקי של החברה זינק בחדות ועמד על 6.7 מיליארד דולר, בהשוואה להפסד נקי של 2 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022. הוא זינק מעבר לתחזיות האנליסטים של Refinitiv לרווחים של 3.592 מיליארד דולר.
בפן הקמעונאי, המנכ"ל אנדי ג'סי אמר בהצהרה שהחברה הצליחה לחסוך זמן וגם עלויות במשלוח. בנוסף, מכירות שירותי האינטרנט של אמזון עלו ב-16% לאחר תקופה של האטה בצמיחה. מכירות ה-AWS (פלטפורמת מחשוב הענן) עלו ברבעון ב-12%, האטה קטנה.
לדברי אנדי ג'סי "מגוון של מהדורות בינה מלאכותית" אפשרו לעסקי הענן של אמזון להישאר מובילים, להתחרות עם גוגל ומיקרוסופט, וגם צמיחת AWS "התייצבה".
למרות שהימור גדול על בינה מלאכותית עדיין לא תורגם לרווחים מהירים יותר עבור AWS, ענקית הטכנולוגיה אופטימית לגבי עתידה, ומתנסה גם בחוויית הקנייה במסחר אלקטרוני. החברה משתמשת ב-AI כדי לסכם משוב של לקוחות על מוצרים באתר.
ג'סי הוסיף כי יש "ביקוש חזק" מתמשך לשירותי הפרסום של אמזון, כאשר עסקי הפרסום שלה זינקו ב-22% ל-10.7 מיליארד דולר.
"המשכנו להוזיל את העלות לשרת ברשת האספקה שלנו, ובמקביל לספק ללקוחות פריים את מהירויות המשלוח המהירות ביותר שרשמנו אי פעם", אמר ג'סי בהצהרה.
אמזון מסרה כי היא צופה שמכירותיה ברבעון השלישי יצמחו בין 9% ל-13% בהשוואה לרבעון הקודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה