מדדים ומחקרים

מרגישים הרבה לחץ בעבודה? מסתבר שזו אשמתכם

מרגישים שחיקה, לחץ וקושי רב לתפקד בעבודה? ובכן ממש לא מדובר בבעיה נקודתית אלא בבעיה נפוצה במיוחד. עם זאת, מסתמן כי גורם מרכזי בתופעות הללו הם העובדים עצמם ולא בהכרח עומס העבודה שמגיע מקוד-קוד הפירמידה
מערכת ice | 
לחץ
מרגישים שחיקה, לחץ וקושי רב לתפקד בעבודה? ובכן ממש לא מדובר בבעיה נקודתית אלא בבעיה נפוצה במיוחד. עם זאת, מסתמן כי גורם מרכזי בתופעות הללו הם העובדים עצמם ולא בהכרח עומס העבודה שמגיע מקוד-קוד הפירמידה.
לפי מדריכה הפועלת בשוק האמריקני, הנטייה שלנו לגלול שעות באתרי מדיה חברתית והנטייה לחלום בהקיץ מעידות במידה רבה שקיימת שחיקה. המדריכה, אליסה לין, שמה לב שהרגישה שחיקה ככל שהלחץ בעבודה התחיל להצטבר. היא שמה לב שככל שהרגישה לחץ בעבודה החלו לצוץ סימפטומים בלתי רצויים כמו כאבי ראש, גלילה מתמשכת ברשת, כאבי גב, מחסור בשינה ועוד.
כיום, לאחר שעברה לעבוד בתור מדריכה, היא מסבירה כי ישנו צורך רב במציאת הזהות שלנו מחוץ למקום העבודה ובהצבת גבולות. לדבריה, האלמנטים הללו חשובים אף יותר כשמדובר באנשים שאכפת להם ממה אחרים אומרים, שקשה להם לומר לא ושמחפשים להצטיין, היות שהם הופכים את הנטיות הללו לסיבה העיקרית שהם מרגישים שחיקה. משמע, מעבר עבודה ועזיבה לא בהכרח פותרים את הבעיה.
"כשאתם משנים את הגישה, אתם משנים את חייכם. אתם נותנים לעצמכם הזדמנות להיות במושב הנהג, במקום להמשיך לחיות בחסד הדברים שאתם לא יכולים לשלוט בהם" היא מספרת ומוסיפה, "כשאתם מתרכזים בעצמכם אתם לומדים כיצד להתנהל אחרת וכך גם תראו שאתם מבצעים את העבודה שלכם בצורה יעילה יותר, מה שמוריד את רמות הלחץ". עם זאת, היא מבהירה כי מדובר בתהליך והצעד הראשון הוא ההודאה בכך שמשהו לא בסדר ושנדרש שינוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה