מדדים ומחקרים

ההבדל בין צינון למחלה הזו: כך תצילו את ילדיכם

נרגנות, חוסר באנרגיה וקשיי נשימה. אם מתקיימים שלושת הסימנים האלה לילדכם בן פחות משנה, חשוב לפנות למיון. יכול להיות שהוא סובל מזיהום RSV
מערכת ice | 
צינון (צילום freepik)
וירוס סינציאלי נשימתי (RSV) עשוי להיות די מזיק למבוגרים בריאים, אבל יכול להיות מסוכן ביותר לילדים צעירים ולקשישים. למעשה, תינוקות מתחת לגיל שנה עומדים בסיכון גבוה להגיע לבית החולים עקב המחלה.
הכרת הסימנים של זיהום RSV עשויה להיות ההבדל בין חיים למוות עבור תינוקות מסוימים – כאשר שלושה תסמינים עדינים הם הדגלים האדומים היחידים אותם ההורים צריכים לזהות. התסמינים של RSV דומים להצטננות.

עם זאת, אצל תינוקות שמערכת החיסון שלהם עדיין מתפתחת, הנגיף עלול לסיבוכים חמורים. תינוקות החיים במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית עם גישה לא מספקת לטיפול רפואי נמצאים בסיכון גבוה אף יותר למוות מהזיהום הנגיפי שלהם.
מחקר שנערך לאחרונה מצא שאולי יש דרך לדעת אילו ילדים יזדקקו לטיפול נמרץ וכמה זמן הם יהיו שם. חוקרים מבית החולים לילדים של אן ורוברט לוריא בשיקגו טוענים שממחטות אף יכולים לחשוף אילו גנים הופעלו על ידי RSV.
ילדים שנגרמו להם נזק רב יותר לרירית התאים של האף, בסופו של דבר, נשארו זמן רב יותר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים (PICU). "היינו נרגשים לגלות שחומרת המחלה של ילד קשורה לקבוצות השונות של גנים המופעלים בתגובה ל-RSV", אמרה הכותבת הבכירה של המחקר ד"ר בריה קואטס.
"היכולת לזהות אילו תינוקות עם RSV בטיפול נמרץ יתאוששו במהירות ואילו חולים ידרשו שהות ארוכה יותר תספק מידע רב ערך להורים ולספקים רפואיים", אמרה.
ד"ר קואטס מציינת שאם התוצאות יתקיימו במחקרי מרפאה גדולים יותר, מדענים יוכלו לפתח בדיקת PCR במיוחד ל-RSV המבחין באילו ילדים יש מקרה חמור של הנגיף. התוצאות התפרסמו בכתב העת Frontiers in Immunology.
איתור שלושה תסמינים הוא קריטי בקרב תינוקות. זיהום RSV מתחיל בדרך כלל להציג תסמינים בתוך ארבעה עד שישה ימים. עבור רוב האנשים, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אומר כי אלה כוללים נזלת, ירידה בתיאבון, שיעול, התעטשות, חום וצפצופים.
לפי ה-CDC כדי לזהות את הסימנים אצל תינוק, שאינו יכול להביע את עצמו, ניתן לשים לב לשלושת הסימנים הבאים: נרגנות, חוסר באנרגיה, קשיי נשימה. אז שימו לב לסימנים כי על פי ההערכות ישנו ישנם 120 אלף מקרי מוות של תינוקות מ-RSV והמספר כנראה גבוה משמעותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה