בריאות

משרד הבריאות מזהיר: חמישה מאושפזים בגלל זיהום במכון פרטי

חלק מהמטופלים שאושפזו בעקבות הטיפול באותו מכון גסטרו מדובר, כבר פונו לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהם במצב קל-בינוני; אחת נוספת פונתה לביה"ח שיבא ושוחררה
מערכת ice | 
חיסון קורונה (צילום פלאש 90, flickr/ zeevveez)
משרד הבריאות בודק חשד לזיהום בחמישה מטופלים שאושפזו בבתי החולים לאחר בדיקה במכון גסטרו פרטי. ביצוע הבדיקות במכון הופסק עד לבקרה של משרד הבריאות במקום מחר (שלישי) כפי שתוכנן.
יש לעדכן כי חלק מהמטופלים שאושפזו בעקבות הטיפול באותו מכון גסטרו מדובר, כבר פונו לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהם במצב קל-בינוני, אחת נוספת פונתה לביה"ח שיבא ושוחררה.
רק לאחרונה, הממשלה אישרה את ההחלטה על העברת האחריות על מכשירי שיקום וניידות ממשרד הבריאות לקופות החולים, זאת על מנת לשפר את השירות למטופלים בכלל ההיבטים הנוגעים לכך ולקצר את זמני ההמתנה לקבלת המכשירים.
מאז חקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתי וכניסתו לתוקף בשנת 1995 ועד היום, משרד הבריאות היה האחראי על האספקה של מכשירי שיקום וניידות ולא קופות החולים, כך שלמעט אספקת המכשירים, שירותים שונים בתחום השיקום הם באחריות ובמימון קופות החולים, לרבות אישפוז שיקומי, פיזיותרפיה, היוועצות והמלצות על מכשירי שיקום. פיצול האחריות בין משרד הבריאות לקופות החולים, גרם לכך שהמטופלים הלכו לגורם המטפל בקופת חולים, שהיה נותן הפניה איתה היו נדרשים להגיע למשרד הבריאות, דבר שתרם לקטיעת רצף הטיפול, לפגיעה בראיה מתכללת של המטופל ולנטל בירוקרטי רב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה