מדדים ומחקרים

השאיר אבק לצוקרברג: אילון מאסק טיפס למקום השלישי בדירוג עשירי העולם

מנכ"ל טסלה הגיע להון של 115 מיליארד דולר ועקף את מנכ"ל פייסבוק שהונו נאמד בכ-11 מיליארד. מניית טסלה זינקה בכ-13% לשווי שוק של כ-464 מיליארד דולר
רועי בהריר-פרל | 
אילון מאסק מארק צוקרברג (צילום פייסבוק מארק צוקרברג ויקיפדיה)
מנכ"ל טסלה אילון מאסק עקף את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בדירוג המיליארדרים של בלומברג והפך לאדם השלישי בעושרו בעולם, עם הון שנאמד בכ-115.4 מיליארד דולר. זאת, בעיקר הודות לזינוק המתמשך בערך המנייה של טסלה לאחר הספליט (פיצול המניות) שביצעה החברה לאחרונה על פי יחס של 1 ל-5 (כל מנייה פוצלה לחמש כדי להוזיל אותה משמעותית ובכך לפנות לציבור רחב יותר).
הונו של צוקרברג, אגב, עומד כעת על 110.8 מיליארד דולר. לפני מאסק ברשימה נמצאים מייסד מיקרוסופט ביל גייטס שבמקום השני עם 125 מיליארד דולר ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס שעדיין מאייש את הפסגה בפער ניכר מגייטס, עם 202 מיליארד דולר.
רק אתמול (שני) זינקה מניית טסלה בכ-13%  - מה שהפך את החברה ליצרנית הרכב החשמלי השביעית בגודלה בארצות הברית מבחינת שווי שוק, עם כ-464 מיליארד דולר. בכלל, טסלה נמצאת במגמת צמיחה כבר כמה חודשים ולאחרונה היא עקפה בשווי השוק חברות ותיקות וחזקות רבות, ביניהן ענקית האשראי ויזה.
מדובר בזינוק חסר תקדים עבור החברה של מאסק, האהובה בעיקר על משקיעים קטנים והרפתקנים בפלטפורמות ההשקעות "רובין הוד": טסלה צמחה כמעט ב-200% בשלושת החודשים האחרונים, כמעט ב-500% מתחילת השנה וביותר מ-1,000% ב-12 החודשים האחרונים. הונו האישי של מאסק צמח מתחילת השנה, בהתאם, בכ-88 מיליארד דולר.
בתוך כך, הפכה גרושתו של מאסק, מקנזי סקוט, לאישה העשירה בעולם לאחר שעקפה בדירוג את פרנסאווה בטנקור מאירס - היורשת של חברת הקוסמטיקה לוריאל. שוויה של סקוט, שקיבלה 4% ממניות אמזון בהסדר הגירושין, עומד על 66.4 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה