נדל"ן ותשתיות

בשורת ענק לנהגים: זו העיר שכבר לא תסבול מפקקים

גשר חדש שנבנה מחבר בין שכונות מערב חדרה למרכז העיר וכולל שני נתיבים לכל כיוון נסיעה. יפתור את בעיית הפקקים, יקל על זרימת התנועה בין השכונות בחדרה וישפר את חיבורן לכביש החוף
מערכת ice |  13
גשר אולגה (צילום יחצ)
בשורה משמחת לנהגים בשרון. מחלף אולגה צפון המשודרג נפתח לתנועה. הגשר החדש שנבנה מחבר בין שכונות מערב חדרה למרכז העיר וכולל שני נתיבים לכל כיוון נסיעה. המחלף הוא צעד חשוב לשיפור זרימת התנועה והבטיחות לתושבי חדרה והסביבה. הוא יפתור את בעיית הפקקים, יקל על זרימת התנועה בין השכונות בחדרה וישפר את חיבורן לכביש החוף.
השרה רגב: "אנו שמחים לחנוך את מחלף אולגה צפון המשודרג, בהמשך למחלף הדרומי שנפתח לפני מספר חודשים. פרויקטים אלה הם חלק מהמאמץ האדיר שאנו משקיעים בחיבורה של ישראל מצפון לדרום ובחיזוק הפריפריה".
רק לאחרונה הפכה הנסיעה מתל אביב צפונה לקצרה יותר, כאשר משרד התחבורה פתח לתנועה נתיב נסיעה שלישי בכביש החוף (כביש 2) בקטע שבין מחלף חבצלת ועד לחדרה, וישפר את זרימת התנועה במקטע עמוס זה, כך הודיעה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב.
הפרויקט הוקם על ידי חברת נתיבי ישראל וכלל סלילת נתיב שלישי באורך כ-12 ק"מ בשני הכיוונים ובניית גשרים ומחלפים. הפרויקט, בעלות של 1.2 מיליארד ש"ח, כלל את שדרוג מחלף ינאי ואולגה צפון, הקמת מחלף אולגה דרום החדש, גשר מעל נחל אלכסנדר וגשר הולכי רגל בנעורים. הפרויקט כלל גם שיפורים גיאומטריים בכביש, מיגון אקוסטי, שיקום נופי נרחב, תאורת לד חדשנית ועוד. 
עד סוף השנה יסתיים שדרוג קטע נוסף של כביש החוף באורך כ-3.5 ק"מ, בין חדרה למחלף קיסריה, והרחבתו לשלושה נתיבים בכל כיוון. בזכות הרחבת הכביש, מתאפשרת לראשונה הגדלת מהירות הנסיעה החוקית בכביש מ-90 קמ"ש כיום ל-110 קמ"ש. מדובר בבשורה של ממש לעשרות אלפי המשתמשים מדי יום בכביש, הן ברכב פרטי והן באוטובוס. 
השרה רגב: "עשינו כל מאמץ לסיים את העבודות בכביש החוף עוד לפני פסח, כדי שעם ישראל ייהנה כבר בערב החג הזה מתנועה זורמת ומהירה יותר, הן לכיוון צפון והן מהמרכז צפונה. גם בערב החג וגם בדרך לחופשה במהלך חול המועד, אני בטוחה שתרגישו בשינוי בזכות הוספת הנתיב השלישי. חג שמח וסעו בזהירות!".
מהנדס בכיר דימה פריצקר, מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל: "כביש החוף מהווה עורק ראשי במדינה, שבו נוסעים עשרות אלפי משתמשי דרך ביום לשני הכיוונים ולכן מאופיין בעומסי תנועה. כעת, בזכות הרחבת הכביש אני בטוח ששיפרנו גם את הנושא הזה. זהו פרויקט משמעותי בהיבט התנועתי וגם אתגר הנדסי מורכב, שכלל שיתופי  פעולה עם גורמים רבים. ועד סוף השנה נסיים את הפרויקט שבוצע בשלבים על מנת לאפשר תנועה רציפה ובטוחה למשתמשי הדרך".
ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל, בירך על סיום העבודות: "אני נרגש לחנוך את מחלף אולגה כחלק מהפיתוח הנרחב וההתחדשות שעוברת העיר. המחלף המשודרג יפחית במידה ניכרת את עומסי התנועה, וייחבר את העיר ממזרח למערב. נמשיך לפתח ולקדם את חדרה ולהעניק לתושבים תשתיות תחבורה ראויות ומתקדמות. אני מודה לשרה ולמשרד התחבורה על שיתוף הפעולה וקידום פרויקטים בסדר גודל שלא נראה כמותו בעיר חדרה".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    בכביש החוף מותר 110 גם במקטעים של שני נתיבים (ל"ת)
    אני 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    חרטאאאא
    מורן 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדין יש פקקים ברגע שיפתחו את הגשר השני בין אולגה לעיר ליד הטכנודע אז אולי יפתרו שם הפקקים הראש עיר הזה בדיחה אחת גדולה וגם רגב כפיים בדיחה יאלה חרטא ברטא
    סגור
  • 10.
    פקקים
    אלי 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצחקתם אותי אין פקקים חחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 9.
    לא יפתור כלום
    חדרה לא קיימת 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפתרון היחיד זה עזיבה של העיר המיותרת הזאת
    סגור
  • 8.
    די כבר עם בשורות הענק שלכם! (ל"ת)
    דודו 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    ישראל כץ
    מאיר 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועכשיו שרת התחבורה שאין לה מושג בכל דבר,נהניית מהפרוייקטים שהתחילו בתקופתו של כץ,שידע גם לתכנן ולבנות ולא לצעוק כל הזמן רכבת לאילת
    סגור
  • 6.
    רק חבל שהיציאה מכביש החוף לחדרה מקורצפת חודשים למה לא ל (ל"ת)
    רני 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    שטויות
    יוסי 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עכשיו יבוא חמור תורן ויקצה נתיב אחד לתחבורה ציבורית.שימו לב לצוואר הבקבוק מחבצלת עד נתניה בעקבות הנתיב הציבורי המזורגג שגורם ללחץ מלאכותי..
    סגור
  • 4.
    רק בפריפריה
    ניסים 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ולתקוע את האנרכיסטים בת"א,אסור שמשרד התחבורה ישקיע ולו שקל בעיר הסמים והאנרכיסטים
    סגור
  • 3.
    בזכות מירי רגב כולנו נגיע רחוק
    אזרח 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אבל רק ברגל
    סגור
  • 2.
    חדרה על המפה
    נני 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ניר בן חיים המשיכו אתה וכל הצוות המדהים
    סגור
  • 1.
    מספיק עם הכותרות הגאנדיוזיות השקריות
    תושב חדרע 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מתי מירי רקב תתחיל להבין את קונספט הביקוש המושרה??? מתי היא תבין (וגם הכתבים כאן, למען השם) שהוספת כבישים ונתיבים זה *לא* פיתרון קסם לפקקים! עברתי במחלף המשודרב ביום פתיחתו- הפקקים משתרכים למאות מטרים אל תוך השכונה הסמוכה!!! מספיק לכבישים, די לסלילות, כן לתחבורה ציבורית מתפקדת!
    סגור
  • חדרה על המפה
    נני 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיב אחד די להיות שלילי תמתין שיפתחו כמה ימים ותהנה גם אתה כמו כולם
    סגור