רכב

קומבינת הטסטים במשרד התחבורה: זו השערורייה שתרגיז את הנכשלים

אחד מהבכירים במשרד הרישוי איפשר שבנו ייבחן אצל מקורב כדי להוציא רישיון על אופנוע, במשרד התחבורה מתכוננים לגל שימועים ולאכיפה נוקשה
כפיר אדר |  9
נהיגה (צילום freepik)
האם יש קומבינה במשרד הרישוי ואפילו לא ידעתם על כך? בתכנית חיסכון של קשת 12 הוצג הערב (חמישי) הסיפור על כך שהאיש שאחראי על כל מבחני הנהיגה בישראל, סידר לבנו מבחן נהיגה מקל לצד מקורב.
הכתב גל חן הסביר: "כבר כמה שבועות אנחנו יודעים שיש חקירה במשרד התחבורה לגבי אי סדרים בטסטים. מקרה אחד שנחקר, ראש תחום בחינות מעשיות, שאחראי על כל הטסטים בארץ, סידר לבנו מבחן נהיגה על אופנוע אצל המפקח הראשי של מחוז תל אביב, כלומר טסט אצל עובד ישיר שלו".

עוד הסביר: "צריך להגיד שעל פי החשד, הטסט לא היה מלא, כי צריך לעשות טסט בחנייה ובכביש וכאן הטסט היה רק בתוך מגרש חנייה. זה האיש שבוחני נהיגה חיצוניים מגיעים כדי לדווח על ניגוד עניינים".
עד כמה זה מסוכן? הייתה רפורמה לפני כמה שנים להעביר את הטסטים לחברה חיצונית כדי למנוע שחיתות ועיכובים במקרים כמו אלה ממש. במשרד התחבורה הגיבו: "התגלו מספר חריגות בביצוע מבחני נהיגה מעשיים שלא בהתאם לנהלים. בימים אלה מקיים המשרד בדיקה מעמיקה של האירוע, בין היתר שימוע לכל הגורמים המעורבים. כמו כן, אגף הרישוי ריענן את ההנחיות בנושא במטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    קומבינות על קומבינות
    יוני 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחקור את התנהגות מורי הנהיגה דחוף!
    סגור
  • 8.
    זאת טיפה בים...יש לחקור גם
    דודי 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קומבינות בין הטסטירים ו\או משרד הרישוי עם בתי ספר לנהיגה. שם הקומבינה הגדולה. צעירים מוכשלים פעם אחר פעם ומחוייבים לקחת אין ספור שיעורי נהיגה להגדיל את רווחי בתי הספר. זאת הקומבינה...
    סגור
  • 7.
    סידר לבן שלו קיצור דרך למצבה...!!!
    אלה 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לוודא שהטסט יהיה לחומרה, לוודא שהבן שלו שולט באופנוע, הוא "מסדר" לו הקלה....? הקלה בטסט אופנוע זה קיצור דרך למצבה !!!
    סגור
  • 6.
    מעניין
    מעניין 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזה רענון האיש צריך לעמוד לדין ולפטר אותו לאלתר !!!
    סגור
  • 5.
    שימוע?הצחקתם אותי....
    חוזליטו 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתנו לחלקם ללכת ללא פתיחת חקירה פלילית,אלא העלמות מהיום למחר. חלק יצאו ל"פנסיה" וחלק "החליטו" לפרוש וללכת להיות מושחת בחברה אחרת. אגב,לא בכל דרגת רשיון לאופנוע יוצאים מהמגרש, אז לדייק
    סגור
  • 4.
    גם אני רוצה
    מתו שלח 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר רשיון טייס..משלם מזומן..אם אפשר בזמן הקרוב
    סגור
  • 3.
    אילו היה מדובר רק בבוחני אגף הרישוי עובדי במדינה
    לוני 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי שמי שעורך את בבדיקה יערוך בדק בית יסודי ורציני של החברות "טלדור" ו "מילגם" שזכו במכרז לביצוע מבחני נהיגה מעשיים, בכל רחבע מדינת ישראל . החל מתוכנת "ברוש" לחלוקת המבחנים לתלמידים באמצעות בתי הספר לנהיגה, וכלה בבוחנים בכלי רמה ירודה שהוכשרו בחיפזון באמצעות הורדת רף הדרישות לבוחן, שימוש במצלמות (באחריות "מוטורולה" וטאבלטים לקביעת מסלולי בבחינות, ללא התחשבות בעומסי התנועה, תאונות במהלך במבחנים עקב חוסר שליטה של הבוחנים על כלי הרכב, ובארועי תאונה הוברר שללא כיסוי ביטוחי של החברות לבוחנים שמועסקים על ידם, "יבוא בוחנים מצפון הארץ" שאינם מכירים ומורגלים בכבישים שבאזורי המרכז, וסוטים מנתיבי המבחן המוכתבים, יחס גרוע לנבחנים, חוסר "מזג" שיפוטי, והבנה למצבים בהם נהגים אחרים בכבי במהלך המבחן מבצעים כברות, ובגינן נכשלים הנבחנים שניסיונם בנהיגה אחרי 28 "שעורי חובה" שואף לאפס! אי קיום המטלות לנבחן במהלך המבחן, הוראות סותרות של הבוחנים במהלך המבחן כגון חיוב הנסיעה בנתיב לרכב ציבורי, או כניסה לרחוב בו מוצב תמרור "אין כניסה" !,המסקנה: שהפרטת המבחנים נכשלה כישלון חרוץ, ויש להקים מחדש את מערך המבחן.
    סגור
  • 2.
    אבל בבית משפט העליון
    ח 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה להתעצבן כששופטים עושים את זה ודואגים לילדים שלהם זה תקין ופה לא?
    סגור
  • 1.
    חחח משרד התחבורע קומבינות בלי סוף (ל"ת)
    מוטי בר-נס 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור