נדל"ן ותשתיות

בדרך להסכם גז עם לבנון: אלו עיקרי ההבנות

ישראל ולבנון מתקרבות לחתום על הסכם גז. לשכת נשיא לבנון, מישל עאון, מפרסמת כי קיבלה את טיוטת ההסכם 
מערכת ice |  1
מחירי הגז (צילום shutterstock)
שגרירת ארה"ב בלבנון, דורותי שיי, מסרה לנשיא לבנון, מישל עאון, הודעה מעמוס הוכשטיין, המתווך האמריקאי, בה פירוט ההצעות בנושא תיחום הגבול הימי עם ישראל. על פי לשכתו של נשיא לבנון, הטיוטה תועבר לעיונם של ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, וליו"ר הפרלמנט, נביה ברי הנחשב מקורב למנהיג החיזבאללה חסן נסראללה.
הטיוטה המדוברת הינה בנוגע להסכם שיקבע את קו הגבול הימים של המים הכלכליים של ישראל עם לבנון. מדובר בשטחים הימיים שבהם לא מדינה תהיה זכות השימוש במשאבי הטבע. בעקבות המשבר הכלכלי הקשה בו נמצאת לבנון ייתכן ואפילו החיזבאללה, למרות לחציה של איראן לסרב, תתמוך בהסכם.
שטח המחלוקת הינו שטח משולש בהיקף של כ-860 ק"מ בין שני קווים. הקו הצפוני שייך לישראל והקו הדרומי לבנון דורשת. על פי השליח האמריקני שתיווך בין הצדדים המדינות הגיעו לפשרה המסדירה קו חדש שאינו ישר, אלא מזוגזג. על פי הסיכום, רוב השטח נותר בידיה של לבנון ואילו היתר בידי ישראל.
בעוד הקבינט המדיני-ביטחוני אמור להתכנס ביום חמישי לדון בטיוטה, ברקע ישנה דרישה של האופוזיציה להביא את ההסכם לאישור הכנסת. הדרישה מגיעה בהסתמך על חוק הקובע כי כל פשרה טריטוריאלית תובא לאישור הכנסת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואף מילה על מי שמושך החוטים?
    דוד הסעות 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו תראו - מדינת ישראל מוכנה: 1. להקצות מיליארדים מתקציבי הביטחון והתשתיות 2. לסכן חיי חיילים 3. לאפשר זיהום של רצועת החוף הצפונית של ישראל וכל זה כדי שבעלי החברות שקיבלו את הזיכיון יוכלו לנצל את משאבי הטבע של ישראל ולמכור את הגז בחו"ל. ומה אזרחי ישראל מרוויחים מכל זה?? זאת לא השאלה - השאלה היא *כמה* ירוויחו בעלי ההון
    סגור