בחירות 2022

דנון על מחטף הגז: "לפיד מוביל הסכם כניעה לחיזבאללה"

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני דנון: "לפיד יודע שהציבור לא אתו ולכן מקדם בחשאי, בתעלול משפטי, הסכם תקדימי שיעקוף את הכנסת ואת רצון הציבור". דנון הגיב לתכנון של לפיד: להעביר בחשאי את ההסכם על הגבול הימי עם לבנון
דוד זולדן |  1
דני דנון (צילום ארז חרודי)
שגריר ישראל באו"ם לשעבר והמתמודד מטעם הליכוד דני דנון מגיב לתכנית של לפיד, לפיה, ניסה לפיד להעביר בחשאי את ההסכם על הגבול הימי עם לבנון: "יום אחד נתעורר ונגלה שלפיד כבר חתם הסכם עם לבנון, ויתר על מאגר גז בשווי מאות מיליארדי דולרים וייצר תקדים מסוכן לקראת משאים ומתנים עתידיים על גבולות ימיים".
עוד אמר דנון: "לפיד חייב לעצור עכשיו את הסכם הכניעה המביש. הממשלה בראשות הליכוד שתיבחר תמשיך, עם לגיטימציה ציבורית, לקדם פתרון בנושא סבוך זה."
דנון הגיב לתכנון של לפיד: להעביר בחשאי את ההסכם על הגבול הימי עם לבנון.
את התכנון חשף הפרשן המדיני של "ישראל היום" אריאל כהנא ולפיו כדי להימנע ממשאל עם בממשלה שוקלים ביש עתיד להגדיר את ההסכם כסימון גבול ולא כקביעה סופית.  גורמים בלבנון, בישראל ובארה"ב, אישרו בימים האחרונים כי ההסכמות במשא ומתן קרובות . לשכת רה"מ: "אין בשלב זה סיכומים"
בצוות המנהל את השיחות על הגבול הימי עם לבנון נבחנת האפשרות להביא את ההסכם לאישור סודי של הקבינט, בטרם יוצג לציבור. כך נודע ל"ישראל היום" מפי מקורות המקורבים למשא ומתן.
על פי תקנון הממשלה, כאשר מושג הסכם בינלאומי עם מדינה אחרת, על השר שגיבש את ההסכם להניח אותו למשך שבועיים על שולחן הכנסת. לאחר מכן הוא מובא לאישור הממשלה. ואולם, במקרים מיוחדים התקנון מאשר לשר הרלוונטי להימנע מחשיפת ההסכם לציבור ולהסתפק באישורו בקבינט המדיני –ביטחוני.
ראש הממשלה רשאי לקבוע מטעמים מיוחדים של ביטחון המדינה ו/או יחסי החוץ שלה, כי אמנה בינלאומית מסוימת תובא לאישור בפני ועדת השרים לביטחון לאומי, במקום בפני הממשלה", נאמר בסעיף 10ו' לתקנון.
על פי המקורות המעודכנים בהליך, בדרג המדיני גם נבחנת אפשרות להגדיר את הליך חלוקת המים הכלכליים בין ישראל ללבנון, כ"סימון גבול" ולא כ"קביעת גבול", וזאת במטרה להימנע מהצורך לאשר את ההסכם במשאל עם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה שטויות נוספות יש לך ביביסט אידיוט
    ייייייישששששש 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהה אני מניח שהשלב הבא לפיד יעביר המדינה לחמאס!! לשקר להסית זה מה שלמדת מהבוס שלך!! תכין שעורי בית בקיסריה
    סגור