תקשורת ומדיה

לאחר פגישת הבכירים: ההסכם עם לבנון קרוב לחתימה?

במערכת הביטחון מעריכים כי הסכם ההבנות בנוגע לקביעת הגבול הימי כלכלי עם לבנון קרוב לחתימה, זאת לאחר שבכיר לבנוני נועד עם מתווך אמריקאי בשבוע שעבר. בצה"ל מעריכים כי בחיזבאללה לא מעוניינים במערכה צבאית
מערכת ice | 
אסדת תמר (צילום אתר נובל אנרג'י)
במערכת המדינית והביטחונית בישראל מעריכים כי הסיכויים לחתימה על הסכם קביעת הגבול הימי־כלכלי עם לבנון כבר בתקופה הקרובה גברו. עוד דווח כי בישראל מגדירים את הפערים שנותרו בין הצדדים כ"קטנים ופתירים".
ההתקדמות הנוכחית במשא ומתן מגיעה לאחר שבשבוע שעבר נפגש סגן יו"ר הפרלמנט של לבנון אליאס אבו סאאב בניו יורק עם המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין, מתוך כך בלבנון מסרו כי הם ממתינים להצעה רשמית בכתב מהמתווך, שאמורה להגיע בהמשך השבוע.
על רקע דיווחים אלה כינס ראש הממשלה יאיר לפיד דיון ביטחוני מיוחד בערב החג, שעסק בין היתר גם בתרחישים שבהם לא נחתם הסכם וישראל מתחילה כמתוכנן את השאיבה ממאגר כריש, כאשר ברקע איומי חיזבאללה לפגוע באסדה.
 
במהלך הדיון הציג צה"ל את ההערכות שלו לתרחישים שונים שעשויים להתפתח - בהם גם פרובוקציות שונות מצד חיזבאללה ועד תרחשים קיצוניים יותר של הסלמה בעקבות תחילת השאיבה.תרחישים אלה כאמור נלקחים בחשבון אף שבמערכת הביטחון סבורים כי הסבירות של הסלמה ביטחונית כתוצאה מתחילת השאיבה גם ללא שהושג הסכם אינה גבוהה. לפי הערכת גורמי הביטחון בחיזבאללה מבינים כי פעולה חריגה ואלימה מצדו עלולה להוביל להסלמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה