השוק

המשבר בשיאו: בעקבות פריצת ההמונים - הבנקים בלבנון ייסגרו

בזמן שהרשויות בלבנון קרובות להרמת ידיים בכל הנוגע למצב הכלכלי במדינה המוכה, האזרחים נואשים למזומן. בעקבות כך המונים פרצו לסניפי הבנקים ברחבי המדינה בסוף השבוע האחרון, בתגובה לכך הודיעו הנהלות הבנקים כי הסניפים ייסגרו בשלושת הימים הקרובים
מערכת ice | 
פיצוץ בלבנון (צילום פיצוץ בלבנון)
המונים פרצו בסוף השבוע האחרון לשורת בנקים ברחבי לבנון, כך לפי התקשורת הלבנונית. הרקע למעשה הקיצוני הוא המצב הקשה של תושבי לבנון והמצב הכלכלי החמור במדינה. תושבים רבים מתארים כיצד אין בחזקתם כסף וכי הבנקים לא מאשרים לבעלי החשבונות להוציא או להשתמש בכסף המועט שעוד נותר בחשבון הבנק שלהם.
סביב הבנקים המותקפים התקהלו המונים שבאופן מפתיע עודדו את הפורצים וקראו קריאות בגנות הנהלות הבנק והממשלה הלבנונית. מתוך כך איגוד הבנקים בלבנון אמר כי הוא סוגר את כל הסניפים במדינה לשלושה ימים כדי למחות נגד התקיפות ולהגן על עובדי הבנקים.
 
למשבר החמור במדינה יש גורמים רבים. המחסור במקומות עבודה, מיליונים שנשפכו על פעולות הטרור של החיזבאללה, מלחמת האזרחים בסוריה משבר סחורות, הפיצוץ בנמל ביירות ועוד. כל אלה גרמו לבהלה של ממש בקרב הלבנונים שמיהרו למשוך את הכסף שלהם ולרוקן את קופת המדינה. בצעד חריג החליטו הבנקים שלא לאפשר לאזרחים למשוך את כספם ולהגביל את חופש הפעולה שלהם בכל הנוגע להתנהלות מול הבנק. צעד שכאמור לא זכה לפופולריות בציבור הלבנוני הרעב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה