דעות

עיתונאים ואוהדים, אל תגידו לרמזי ספורי איך לחגוג גול

נמאס מהפרשנים הצבועים והעיתונאים המוטים, נמאס גם מהאוהדים האלימים. בשום מקום לא חושבים להשעות שחקן על זה שחגג גול והצביע על חולצתו ושמו. רמזי ספורי הוא ממש לא הצד הבעייתי באירועי המשחק השבוע 
השר עיסאווי פריג' |  6
השר עיסאווי פריג' (צילום מרק ניימן לע"מ)
"רמזי ספורי לא יועמד לדין משמעתי", היתה היום הכותרת באחד מאתרי הספורט. כותרת מוזרה כי  רק במציאות הישראלית יש בכלל אופציה שמישהו יעלה על דעתו להעמיד לדין שחקן כדורגל על שחגג גול אל מול אוהדי הקבוצה היריבה. שחקן שכל מה שעשה הוא להצביע על  שמו המודפס על החולצה אותה לבש.
האמת, נמאס מהסטנדרטים הכפולים. זכותו של כל שחקן ערבי לחגוג גול, גם מול אוהדי הקבוצה היריבה שלא חוסכים ממנו קללות, זו לא התגרות, זה הכדורגל. הבעיה היא לא בשחקן החוגג, אלא באוהדים האלימים, בקריאות "מחבל" ובהשלכת חפצים למגרש.
הבעיה היא לא פחות בחלק מהתקשורת, כשבמקום להוקיע את האלימות, יש מי שמבקשים לייצר משוואה בין צדדים, שאין כל דמיון ביניהם. בין שחקן שחגג גול, לבין אוהדים שנהגו בכיעור ובאלימות. כל מי שמגיע למגרשי הכדורגל, יודע שזה לא מקרה נדיר ששחקן חוגג גול מול אוהדי הקבוצה היריבה, בוודאי כשלאורך המשחק נשמעות כנגדו קריאות גזעניות, אבל ברגע ששחקן ערבי עושה זאת, אז זה אחרת. אז הפרשנים מחלקים עצות ותובע ההתאחדות בוחן העמדה לדין של שחקן על שהצביע על חולצתו.
במציאות ישראלית בה איתמר בן גביר הכהניסט הופך לפוליטיקאי לגיטימי, בה קריאות לגירוש אזרחים זוכות לתמיכה של מרבית הציבור היהודי, מרחב הפעולה של האזרחים הערבים הולך ומצטמצם. אנחנו יכולים עוד להסתובב חופשי (גם זה, במידה ואף יהודי עצבני עם מצ'טה לא יסתער לכיווננו), אבל אסור לנו לבטא את עצמנו. מונס דאבור חווה זאת בדרך הקשה עד שנאלץ לעזוב את הנבחרת וכעת תורו של רמזי ספורי להבין שמה שמותר ליהודים, אסור לערבים. כששחקן הנבחרת שון וייסמן מביע תמיכה בקריאות גזעניות של בן גביר נגד חברי כנסת ערבים, אין מי שבכלל שוקל להעמידו לדין, אבל כשרמזי ספורי מצביע על חולצתו, אז מקהלה שלמה אומרת שמדובר בהתגרות.

רמזי ספורי | צילום: ויקיפדיה
הביקורת על ספורי גורמת נזק נוסף, היא מאפשרת לגיטימציה לאלימות, נותנת הנחות לאוהדי בית"ר שהפכו משחק כדורגל לתגרה גזענית ואלימה. האוהדים האלימים הם בעיני חלק מהפרשנים רק קורבנות של מי שניצל את היותם "חמומים" כדי לחממם עוד יותר. 
אבל זה לא יעזור להם. הציבור הערבי בישראל לא יפחד להתבטא, לדבר ולחגוג, גם אם יש יהודים שלא אוהבים את זה. הצעירים הערבים לא מפחדים מהישראליות, הם רוצים להיות חלק ממנה, אבל הם גם לא מתביישים בלאום שלהם, בדת ובעם שלהם. הערביות תמשיך ותהיה חלק מהישראליות, כי אין שום דרך אחרת. בסופו של דבר המציאות תהיה חזקה יותר מהשנאה ומהאפליה. זה יקרה בכל תחומי החיים וגם בספורט שחייב להיות מקום מחבר ולא תיבת תהודה לגזענות ושנאה.
הכותב הוא השר לשיתוף פעולה אזורי מטעם מפלגת מרצ
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חולה רוח אחד עם מצאטה מעיד משהו על הישראלים?
    לכלכת 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דפוקים היו ויהיו. לא מייצגים אותנו.
    סגור
  • 5.
    ספורי
    הרצל 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לך כמה טעויות א. שתדע אני אוהד הפועל ואוהב את ספורי ומקווה שיצליח ב. שחקן צריך לדעת להתעלות ולא להכניס אצבע לעין ,בוא לא נתממם הוא הצביע על שמו כאילו שאמר אני ערבי והכנסתי לכם , בשביל מה זה טוב, בן גביר מקבל לגיטימציה כי זה איזון כשרעם קיבלה לגטמציה , זה כמו כלים שלובים , ובן גביר נראה שקצת נרגע הוא קורא לגרש רק לא נאמנים ומי שלא מכיר במדינה ומניף את דגל פלסטין, מסכים איתי מי שלא רוצה ולא מכיר במדינה שילך למקום אחר לקבל ביטוח לאומי
    סגור
  • 4.
    ח'כ טיפש -ספורי רק גרם נזק לעצמו
    יהודי 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשרות ומאות אלפי אוהדי ביתר היקרה ,ישנאו אותו מעכשיו .טיפשות גדולה -כך לדוגמא את חלוץ הנבחרת
    סגור
  • 3.
    תזכיר לי מה הוא עשה בצבא? (ל"ת)
    בני 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    העיתןנאים
    נפתלי 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק בכול מילה גם לערבים מותר לחגוג .והם ישראלים לכול דבר.פרייג חבל שהלכתה למרצ.תבוא לליכוד.
    סגור
  • 1.
    עוד אחד שבא לחמם את האווירה במגרשי הכדורגל.
    יעקב. 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קורא לחבריו הערבים להשמיע את קולם, לא לפחד, להמשיך להתסיס ולהבעיר את המגרשים. בעצם לפתוח באינתיפדה במגרשים, כדי שהיהודים יבינו את מקומם בארץ הזו.
    סגור