תקשורת ומדיה

בתוך חמש שנים: הבינה המלאכותית תהווה תחלופה לבני אדם

ג'נסן הואנג, מנכ"ל חברת השבבים אנבידיה: "עוד חמש שנים - AI יתחרה ואף יחליף תפקידים של בני אדם"

מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
בכנס DealBook של הניו יורק טיימס שנערך לפני יומיים (רביעי), אמר ג'נסן הואנג, מנכ"ל חברת השבבים אנבידיה, כי הבינה המלאכותית תהיה ”תחרותית למדי” עם בני אדם תוך חמש שנים בלבד. הואנג אמר כי הוא רואה בכלי AI פלטפורמה שחברות יכוונו בהתאם לצרכים שלהן, מתכנון שבבים ויצירת תוכנה ועד לגילוי תרופות ורדיולוגיה.
העסקים של Nvidia פורחים בגלל הזינוק בביקוש ליחידות עיבוד גרפיות בעלות עוצמה גבוהה שדרושות להכשרת דגמי AI ולהפעיל עומסי עבודה כבדים בתעשיות כמו רכב, ארכיטקטורה, אלקטרוניקה, הנדסה ומחקר מדעי, כמו גם עבור ChatGPT של OpenAI. 
למעשה, שבבי ה-AI של Nvidia כל כך מוצלחים שהכנסות החברה שולשו ברבעון השלישי בעוד הרווח הנקי טיפס ל-9.24 מיליארד דולר לעומת 680 מיליון דולר בשנה הקודמת. כמו כן, הואנג התבקש על הבמה לדרג את הצלחתן של חברות שונות בשוק הבינה המלאכותית. ″אני לא מתכוון לדרג את החברים שלי,” אמר. ″אני רוצה, אבל אני לא מתכוון לעשות את זה".  
נזכיר כי במאי 2023 הכריזה החברה כי תקים בישראל מחשב-על בתחום הבינה המלאכותית. המחשב, ששמו Israel-1, צפוי לשמש תחילה את אנבידיה לצורכי מחקר ופיתוח ולשיתופי פעולה עם התעשייה.
בהמשך יהיה זמין כחלק משירות מחשוב-העל בענן של אנבידיה, Nvidia DGX Cloud, כך שארגונים וגופים נוספים יוכלו להשתמש בו. שלב ראשון של המחשב החל לפעול בנובמבר 2023, והשלמת בנייתו צפויה ב-2024. ב-30 במאי 2023 הגיע שווי השוק של החברה ליותר מטריליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה