תקשורת ומדיה

דרמה בסופרלנד: רקטה נפלה סמוך למתחם - צפו בתיעוד הדרמטי

כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, חשף תיעוד דרמטי של רקטה שנפלה בסמוך לסופרלנד: "סטיה קלה של הרקטה וזה פוגע בו ישירות. תישמרו! תקפידו על ההנחיות, זה מציל חיים!"
תום נחום | 
סופרלנד (צילום ויקיפדיה-Neukoln)
אתמול סמוך לשעה 17:00 נחתה רקטה ששוגרה מרצועת עזה על כביש 4, ליד אשדוד ובני דרום. תיעוד דרמטי שנחשף היום מציג את רגעי האימה של הנהגים שנסעו ממש בסמוך למקום נחיתת הרקטה, ועברו דרך הלהבות. הנהגים שצולמו בסרטון לא פעלו בהתאם להנחיות פיקוד העורף, והמשיכו בנסיעתם למרות האזעקה. כעת, נחשף תיעוד דרמטי נוסף של אחת הרקטות ששוגרה לעבר מרכז הארץ ונפלה בשטח פתוח סמוך לסופרלנד.
כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, העלה את התיעוד לחשבון הטוויטר (X.COM) וכתב: "אני בדרך כלל משתדל לא להראות סירטונים של מי שמתעד יירוטים ולא רץ למרחב מוגן, אבל את זה אתם חייבים לראות ואז אולי תבינו: בחור צעיר מצלם באזור ראשון לציון, לא תופס מחסה ולא נשכב על הרצפה. ואז הרקטה מתפוצצת במרחק של מאה מטרים ממנו, אולי קצת יותר. הוא בחיים, אבל סטיה קלה של הרקטה וזה פוגע בו ישירות. תישמרו! תקפידו על ההנחיות, זה מציל חיים! (מזהיר - נשמעת אזעקה ברקע)".
 
 
אלו הנחיות פיקוד למשמע אזעקה בעת שאתם בנסיעה ברכב:
* לעצור את כלי הרכב בצד הדרך, לכבות את המנוע ולצאת ממנו בבטחה ככל שהדבר אפשרי.
* אם קיים מבנה או מחסה סמוך, שניתן להגיע אליהם בזמן ההתגוננות באזור שבו אנו שוהים, יש להיכנס אליהם ואם ניתן, להיכנס למקלט או לעלות קומה ולהמתין על גרם חדר המדרגות למשך 10 דקות.
* אם אין מבנה או מחסה בקרבת מקום, יש להתרחק מכלי הרכב מעבר לשולי הדרך או לגדר ההפרדה, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש עם הידיים למשך 10 דקות.

קיימות מספר סיבות שבגללן חשוב לצאת מהרכב ולהתרחק ממנו ככל שהדבר אפשרי:
חדירת רסיסים - החומרים מהם עשויה מעטפת הרכב אינם מספקים בפועל הגנה מפני חדירת רסיסים ופגיעה בעוצמה רבה של שברי יירוט.
שברי זכוכית - ההדף עלול לגרום לסכנת פגיעה משברי זכוכית בשל התנפצות החלונות וחלקי רכב.
סכנת התלקחות - פגיעה של רסיס ברכב או במיכל הדלק עלולה להוביל לשריפה ולהפוך את כלי הרכב למלכודת אש.
סיבה משמעותית נוספת היא שבזמן ירי רקטות וטילים, עדיף להיות קרובים ככל האפשר לקרקע ולהקטין ככל הניתן את גובה הצללית של גופנו ואת שטח החשיפה שלו. זאת עקב העובדה שרוב ראשי הנפץ של הרקטות והטילים בנויים עם מעטפת פלדה, היוצרת רסיסים מסוכנים רבים בפיזור צפוף מאוד.
גם במצב שבו אין אפשרות לצאת מהרכב בזמן, חשוב לנקוט פעולות שיקטינו את הסכנה: לעצור את הרכב בצד הדרך, לכבות את המנוע, להתכופף אל מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש עם הידיים. זאת, על מנת לצמצם את סכנת הפציעה הנשקפת במקרה של התנפצות הזגוגיות ולהפחית את הסיכון לפגיעה חמורה מרסיסים ומהדף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה