טלוויזיה

"האח הגדול" סגר עונה דרמטית: זה הזוכה במיליון שקל

אור בן דוד ופרידה עוזיאל התחרו ראש בראש על הזכות לצאת אחרון מבית האח הגדול ברשת 13 ובן דוד גבר על חברתו לבית כדי לנצח את העונה
מערכת ice | 
האח הגדול (צילום מסך רשת 13)
בערב שבת היסטורי, הוכתר אור בן דוד כמנצח העונה האחרונה של "האח הגדול" ברשת 13. הגמר המרגש, ששודר בצל אירועים לאומיים מטלטלים, היווה סיום דרמטי לעונה שעוררה דיון ציבורי נרחב על מקומה של תוכנית ריאליטי בתקופת מלחמה.
בן דוד, שהצליח לכבוש את לב הצופים, גבר על מתחרים חזקים בדרכו לניצחון. פרידה עוזיאל הגיעה למקום השני, יוסי פראינטי למקום השלישי, הדר שירי למקום הרביעי, ונועם מדר סיים במקום החמישי. כל אחד מהפיינליסטים הביא לתוכנית סיפור אישי מרתק, שהתחבר בדרכו הייחודית למציאות המורכבת מחוץ לבית האח הגדול.

העונה הנוכחית התאפיינה בשילוב יוצא דופן בין הבועה של בית האח הגדול לבין המציאות הקשה בחוץ. ההחלטה לשדר את התוכנית בזמן מלחמה עוררה ביקורת, אך ההפקה השכילה לשלב מסרים של הזדהות עם החטופים וחיילי צה"ל. המתמודדים ענדו סיכות "החופש" כאות הזדהות, והמנחים הקפידו להביע תמיכה ואמפתיה למצב הלאומי.
הטרגדיה של המלחמה חדרה גם אל תוך התוכנית עצמה. המנחה גיא זו-ארץ שיתף בכאב על אובדן קרוב משפחה בקרבות בעזה, ונועם מדר, אחד הפיינליסטים, איבד את בן דודו בלחימה ברפיח ימים ספורים לפני הגמר - מידע שהוסתר ממנו עד לסיום התוכנית.
סיפורה של העונה הזו של "האח הגדול" הוא הרבה מעבר לתחרות טלוויזיונית. היא שיקפה את המתח בין הצורך בבידור ובריחה מהמציאות לבין ההתמודדות עם טראומה לאומית. ניצחונו של אור בן דוד מסמל לא רק הישג אישי, אלא גם את יכולתה של החברה הישראלית למצוא רגעים של אחדות ושמחה גם בתקופות הקשות ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה