תקשורת ומדיה

בן כספית על המחדל בצה"ל: "לגייס חרדים, הרצועה מופקרת"

מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, בן כספית, הגיב למחדל הגדול של צה"ל במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בעוטף עזה: "הרצועה היתה מופקרת כמעט לחלוטין. פשיטת קומנדו בהיקף של חטיבה מתחת לאף, מפילים את הגדר האימתנית, מדלגים מעל המכשול שעלה מיליארדים, ודוהרים פנימה באין מפריע. אבל העיקר שהסוכה בחווארה מאובטחת. גילינו היום שאין לנו מספיק כוח, לגייס את כל החרדים, עד האחרון"
תום נחום |  5
בן כספית (צילום pixabay, טוויטר/ בן כספית)
יום שבת שחור למדינת ישראל. לפנות בוקר, מחבלים חדרו מרצועת עזה לישראל ובמקביל החלו שיגורים של אלפי רקטות על ישובים מדימונה וירוחם בדרום ועד פתח תקווה ותל אביב במרכז ואפילו לירושלים בהמשך. מיליציות חמושות של חמאס השתלטו על מעבר ארז ואפשרו מעבר של טנדרים עם מחבלי חמאס עליהם ואלו הגיעו תוך דקות ליישובי עוטף עזה, לאופקים ושדרות והחלו לנסות "לצוד" ישראלים ברחובות. בסך הכל, הוכרזו עד כה למעלה מ-200 נרצחים באופן רשמי, בעוד נרשם גם אירוע של 50 בני ערובה בבארי ועשרות חטופים שנלקחו לתוך רצועת עזה בהם משפחות, נשים ותינוקות.
מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, העיתונאי הוותיק בן כספית, הגיב לאסון הכבד וכתב בחשבון הטוויטר (X.COM) שלו כך: "ככל שמצטברות העדויות, התמונות והעובדות, מתברר שזה מדוייק: אוגדת עזה הועברה ליו״ש. הרצועה היתה מופקרת כמעט לחלוטין. פשיטת קומנדו בהיקף של חטיבה מתחת לאף, מפילים את הגדר האימתנית, מדלגים מעל המכשול שעלה מיליארדים, ודוהרים פנימה באין מפריע. אבל העיקר שהסוכה בחווארה מאובטחת. אז מה שגילינו היום, זה שאין לנו מספיק כוח: או שנגייס את כל החרדים, עד האחרון, כדי שנוכל להגן גם על הרצועה וגם על הגדה, או שנסיק מסקנות אחרות (ולא, אני לא מתכוון לשלום עם סעודיה). כל זה, כמובן, אחרי שנפיל את שלטון חמאס בעזה, כפי שהובטח לנו ב-2008 (כי אם לא נעשה את זה, אין לנו מה לחפש כאן)".
מנהיגים העולם, בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראשי איטליה, גרמניה והבכירים בארצות הברית שלחו מסרים של גיבוי חד צדדי לישראל, מלבד רוסיה שטוענת שיש לשמור על 'איפוק בין הצדדים'. בשעות הבוקר המוקדמות חוסלו חוליות חמושות שניסו להגיע דרך הים לחופי ישראל.
עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) הודיעה כי במהלך היום נרשמה עלייה של 3,300% בפניות לסיוע נפשי לעומת יום ממוצע, ולכן תגברה את קו הסיוע במספר 1-800-363-363. לפי העמותה, במהלך היום התקבלו בקווי הסיוע מאות שיחות מאזור המרכז ומאזור דרום מאנשים שהמצב הביטחוני עורר בהם מצוקה נפשית שבאה לידי ביטוי בחשש לצאת, נפגעי חרדה, בני משפחה מודאגים שמחפשים פצועים ונעדרים ו תושבים מהדרום שהיו נעולים בבתיהם בשל חדירת מחבלים.
במקביל, אגף השיקום במשרד הביטחון הודיע כי הוא "מזמין את נכי צה"ל ובני משפחותיהם המתמודדים עם פוסט- טראומה וחיילים משוחררים שחשים מצוקה נפשית בעקבות האירועים הביטחוניים, לפנות לקו התמיכה והסיוע הנפשי 'נפש אחת' בטלפון 8944*. גורמי מקצוע מפעילים את קו התמיכה בשבילכם ולמענכם, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע".
משרד הבריאות מעדכן כי עד כה פונו לבתי החולים 908 פצועים לבתי החולים. חמל משרד הבריאות פועל לווסת את הפצועים בין בתי החולים וכן לשחרר חולים שאינם זקוקים להמשך אשפוז לביתם או למוסדות לאשפוז המשכי.
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר כי "יש יישובים שטוהרו, וכעת יש שני מוקדים עיקריים עם בני ערובה בהם יש כוחות מיוחדים - באופקים ובקיבוץ בארי". הגרי הוסיף כי "יש לחימה על בסיס מפקדת אוגדת עזה עצמה (מחנה רעים) והכוחות בתוך הבסיס מנהלים לחימה על המפקדה בסיוע מסוקי קרב. נגיע בשעות הקרובות לביטחון ונהרוג את כל המחבלים שחדרו לשטחנו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל מילה בסלע הופקרנו. ויש רק אשם אחד שיודח ומהר (ל"ת)
    שבתאי 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    יש להישמע למודיע העליון (ל"ת)
    חימוב 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    בן כספית.. ממש מצאת זמן נהדר לנגח את החרידים.. ערב-רב..
    עידן 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עם ישראל מאוחד! זה לא הזמן ולא העיתוי להלחם בחרידים.. צריך להתכונן ולהלחם בחמאס עכשיו, עד שחרור עזה וניקוי כל הזבל והטרור "מיישות הרשע" הזאת.. אין כאן אפשרות אחרת..
    סגור
  • 2.
    בן כספית :לא הבנת השטחים הכבושים יהרסו את מדינת ישראל
    יייייייששששששש 10/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוריסט ובן גביר מאיימים אז מעבירים כוחות לשטחים הכבושים שם הבוחרים שלהם לעומת "השמאלנים הבוגדים" בעוטף עזה
    סגור
  • 1.
    לדעתי בן כספית הוא חלק מהכאוס שיש עכשיו במדינה.
    רני 10/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כי הוא מוציא דיבת נתניהו רעה..ואף הורשע בבית המשפט ארבע פעמים בגין כך !! לכן אני מתעב את בן כספית העיתונאי המתועב.
    סגור