משפט

תביעה פורצת דרך: משטרת ישראל תפצה עיתונאי על עיכוב לא חוקי

משטרת ישראל תפצה את העיתונאי יאסר עוקבי ב-36 אלף שקל על עיכוב ומעצר לא חוקיים: פסק דין מדגיש את הצורך בכבוד לחופש העיתונות ואמינות השוטרים
מערכת ice | 
בית משפט-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בפסק דין חשוב שניתן היום (ראשון) בבית המשפט השלום בבאר שבע, פסק נשיא בית המשפט, השופט עמית יריב, כי משטרת ישראל תשלם לעיתונאי יאסר עוקבי פיצוי של 36 אלף שקל. פסק הדין ניתן בעקבות תביעה שהגיש עוקבי, בשיתוף עם ארגון העיתונאים והעיתונאיות, לאחר שנטען כי עוכב ונתון למעצר שלא כדין בינואר 2022.
עוקבי, עיתונאי ברדיו נאס ובאתר כל אל-ערב, הגיע לסקר מבצע נטיעת עצים בנגב, אך למרות שהציג את עצמו כעיתונאי, עוכב על ידי השוטרים. השופט יריב דחה את טענות המשטרה, שלפיהן עוקבי סירב להזדהות, והדגיש כי עיכוב או מעצר אינם אמצעי ענישה במדינה דמוקרטית. הוא ציין את הפגמים בתנהלות המשטרה ואת ההתנהגות הלא מקצועית של קצין המשטרה, סנ"צ מזובובסקי.
השופט יריב הדגיש כי התנהלות המשטרה פוגעת בחופש העיתונאות וביכולת התיעוד של העיתונאים. יאסר עוקבי בירך על פסק הדין, שמדגיש את הצורך בכבוד לחוק ולחופש העיתונות, וקיווה שהמשטרה תלמד ממנו. מנהלת תחום חופש העיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות, ענת סרגוסטי, ציינה כי פסק הדין מהווה ניצחון חשוב לקידום חופש העיתונות בישראל. את העתירה הוביל היועץ המשפטי של הארגון, עו"ד אמיר בשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה