מינויים

דרמה בקרן הפנסיה הגדולה בישראל: מנהל ההשקעות הראשי פורש

ניר מורוז, שכיהן כמנהל ההשקעות הראשי של מנורה מבטחים מאז 2016, צפוי לפרוש מתפקידו ברבעון הראשון של 2025, במקומו ימונה ליאור יוכפז, כיום מנהל השקעות הנוסטרו של הקבוצה
מערכת ice | 
מנורה מבטחים (צילום Magma Images)
מנורה מבטחים, אחת מחמש חברות הביטוח הגדולות בישראל, עומדת בפני שינוי משמעותי בהנהגתה הפיננסית. ניר מורוז, שכיהן כמנהל ההשקעות הראשי מאז 2016, צפוי לפרוש מתפקידו ברבעון הראשון של 2025.
על פי הפרסום בכלכליסט, במקומו ימונה ליאור יוכפז, כיום מנהל השקעות הנוסטרו של הקבוצה. מהלך זה מסמן תקופת מעבר חשובה עבור החברה, המנהלת נכסים בהיקף מרשים של 350 מיליארד שקל, כולל קרן הפנסיה הגדולה בישראל עם 240 מיליארד שקל תחת ניהולה.

השינוי בצמרת מעורר דיון בשוק ההון לגבי הסיבות והשלכות המהלך. בעוד שגורמים בשוק מייחסים את החילופים לביצועים מעורבים בתשואות החברה, במיוחד בקרן ההשתלמות שהשיגה תשואה נמוכה מהממוצע הענפי בשלוש השנים האחרונות, מנורה מבטחים מכחישה קשר בין הדברים. החברה מדגישה כי המעבר מתוכנן ומסודר, עם תקופת חפיפה משמעותית שנועדה להבטיח המשכיות וגיבוש אסטרטגיית השקעות מקיפה לשנת 2025.
הרקע המקצועי של יוכפז, עם ניסיונו בניהול השקעות ב-IBI ובהפניקס, מרמז על אפשרות לשינוי בגישת ההשקעות של מנורה מבטחים. מומחים בשוק צופים כי מינויו עשוי להוביל להגדלת החשיפה של החברה לשוק הסחיר, מה שעשוי לסמן שינוי אסטרטגי בניהול הנכסים של הקבוצה. זאת, לעומת המיקוד הקודם בהשקעות אלטרנטיביות שאפיין חלק מהתקופה תחת הנהגתו של מורוז.
למרות הספקולציות, מנורה מבטחים מדגישה את הישגיו של מורוז בתפקידו. מיכאל קלמן, מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, ציין את המובילות בתשואות שהושגה תחת ניהולו של מורוז, הן במסלולי הפנסיה והן בתיק הנוסטרו של הקבוצה. עם זאת, המעבר ליוכפז מסמן תקופה חדשה עבור החברה, עם פוטנציאל לשינויים בגישת ההשקעות ואולי אף בתרבות הארגונית של אחד הגופים הפיננסיים המשפיעים ביותר בישראל.
שינוי זה בהנהגת מנורה מבטחים משקף את הדינמיות של שוק ההון הישראלי ואת האתגרים העומדים בפני חברות הביטוח וההשקעות בעידן של תנודתיות כלכלית ושינויים גלובליים מהירים. היכולת של החברה להסתגל לשינויים אלה, תוך שמירה על יציבות ושיפור ביצועים, תהיה מבחן משמעותי עבור ההנהגה החדשה ועבור החברה כולה בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה