תקשורת ומדיה

הרווח של יוטיוב לשנת 2019: 15.1 מיליארד דולר

פלטפורמת סרטוני הווידאו שבבעלות גוגל ממשיכה להתחזק ורושמת עלייה של 36% ברווחים לעומת אשתקד
רועי בהריר-פרל |  2
יוטיוב
14 שנים חלפו מאז שגוגל רכשה את יוטיוב. לאורך כל הזמן הזה, הקפידה גוגל להסתיר את היקף הרווחים שייצרה עבורה פלטפורמת הווידאו החזקה בעולם. כעת, לראשונה אי פעם, היא חושפת את הנתונים הללו, והם בהחלט מרשימים: מתברר שיוטיוב הניבה במהלך 2019 תשואה מפוארת של 15.1 מיליארד דולר. וכן, בהתחשב בעובדה שיויטוב נקנתה בשנת 2006 ב-1.65 מיליארד דולר בלבד, אין ספק שמדובר, בדיעבד, באחת העסקאות היותר טובות שעשתה גוגל במהלך שנות קיומה.
 
הנתון המסחרר הזה נחשף על ידי גוגל בדו"ח הרבעון האחרון של 2019, לצד הבטחה שרוב הרווחים שהניבה יוטיוב יועברו ליוצרים שמעלים סרטונים לרשת. מקורם של הרווחים הוא, כמובן, בעיקר פרסומות, אבל גם כספים שהגיעו לחברה ממנויים שך יוטיוב פרימיום (20 מיליון מנויים שמשלמים 10 דולר לחודש), יוטיוב טי.וי (2 מיליון מנויים שמשלמים 50 דולר לחודש) ויוטיוב מיוזיק (עדיין אין נתונים, שכן השירות חדש למדי).
 
בסך הכל, מדובר, מבחינתה של יוטיוב בגידול של 36% ברווחים לעומת אשתקד, כש-45% מסך הרווחים יגיעו ישירות לכיס של חברת האם, גוגל, שמופעלת בידי חברת "אלפאבית".
 
שאר הכסף, כאמור, יועבר ליוצרים הפרטיים. בכל מקרה, ברור לחלוטין שמשנה לשנה יוטיוב הופכת לשחקנית יותר ויותר חשובה מבחינתה של גוגל בכל הנוגע להכנסות מפרסום, כשהיא מתחרה על השוק הזה באמזון, בהולו, ובפייסבוק.
 
עם זאת, חשוב לציין שגם הפעלתה של יוטיוב עולה כסף - וממש לא מעט. הכוונה היא בעיקר לתשלומים עבור יוצרים פרטיים ועבור פיתוח וחיזוק תשתיות, שעמדו ברבעון האחרון של 2019 על 21 מיליארד דולר בסך הכל - לעומת 18 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף לכך, גוגל משקיעה כספים רבים בניסיונות לנקות את הפלטפורמה מתכנים לא ראויים ומתכנים שמפיצים דיס-אינפורמציה (מה שנקרא פייק ניוז), כשמטרת החברה היא להביא להפחתה מקסימלית של תכנים כאלה עד לבחירות 2020 בארצות הברית.
 
מבחינתה של חברת האם, גוגל, מדובר בנתונים אופטימיים - במיוחד לנוכח ההערכות השגויות (כלפי מטה) של רווחי החברה, שפורסמו אתמול בניו יורק טיימס וגרמו לירידה של 5 אחוז בערך המנייה של החברה. כעת, נראה שהמצב מעודד יותר.
 
"אנחנו מרוצים מאוד מהצמיחה של יוטיוב בכל הנוגע לפרסום ולמנויים", אמר אמש סונדאר פיצ'אי, המנכ"ל הנכנס של "אלפאבית", בהמשך לפרסום המדדים הרבעוניים של החברה.
 
"אנחנו מעבירים את רוב הרווחים שלנו ליוצרים", הבהירה רות פורת, ראש המטה הפיננסי של אלפאבית, כדי להרגיע את הקנאים מסביב. ספק אם זה עזר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    "רווח", "תשואה"...
    יוסי 02/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שלכותב כדאי קצת לרענן את הבנתו בהגדרות ומונחים כלכליים..
    סגור
  • 1.
    כנראה שאתם לא מבינים מה זה רווח
    שם שם 02/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להבדיל בין רווח להכנסות. יוטיוב לא הכניסה את הסכומים האלה.. היא הפסידה כסף.. שוב.. תסתכלו על המספרים..
    סגור