בארץ

פרופסור אכל מול מתפללים ביום כיפור: זה העונש החמור שעלול לקבל

פעילי ימין הגישו תלונה למשטרה נגד פרופסור איתי בנימיני ממכון ויצמן, שתועד בגן מאיר אוכל ארטיק בסמוך למתפללים ביום הכיפורים. לטענת הפעילים, מדובר בהפרעה לפולחן דתי שעשויה לגרור עונש מאסר
מערכת ice |  1
פסיקת בג"ץ (צילום shutterstock)
פעילי ימין הגישו תלונה למשטרה נגד פרופסור איתי בנימיני ממכון ויצמן בעקבות תיעוד שהראה אותו מסתובב בגן מאיר בתל אביב ביום הכיפורים, תוך שהוא אוכל ארטיק בקרבת מתפללים. לטענת הפעילים, המעשה בוצע במכוון כדי להרגיז את המתפללים שהגיעו לתפילה לאחר פסיקת בג”ץ שאישרה את קיום האירוע בגן הציבורי.
במסגרת התלונה שהוגשה, הפעילים הדגישו כי מדובר בעבירה על סעיף 171 לחוק העונשין, הנוגע להפרעה לפולחן דתי. על פי החוק, אדם המפריע בכוונה לאסיפה דתית חוקית עלול לעמוד בפני עונש מאסר של עד שלוש שנים. הפעילים ראו במעשהו של בנימיני הפרה ברורה של סעיף זה והגישו את תלונתם בהתאם.
 
אחד מיוזמי התלונה אמר: “המעשה שתועד פגע ברגשותיהם של רבים, והזלזול ביום הקדוש ביותר ליהדות קשה לצפייה. התפילה התקיימה כחוק, על פי הנחיות בג”ץ, ואין הצדקה לפגיעה במתפללים או להפרעה מסוג זה”. האירוע עורר תגובות שונות, כשמצד אחד היו שטענו כי מדובר בזלזול והתגרות מכוונת, בעוד אחרים ראו בכך ביטוי לחופש הביטוי במרחב הציבורי.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיקרי (ל"ת)
    כגס 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור