בארץ

אוויר נקי ביום כיפור: אך האם ריכוזי הבנזן מסכנים אותנו?

משרד להגנת הסביבה מדווח על איכות אוויר טובה ביום כיפור תשפ”ה, עם ירידה ניכרת בזיהום מתחמוצות חנקן, אך מדגיש את חשיבות המעקב אחר ריכוזי הבנזן באזורים תעשייתיים
מערכת ice |  1
זיהום אוויר קיצוני בישראל (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי ביום כיפור תשפ”ה נרשמה איכות אוויר טובה מאוד בכל רחבי הארץ. רוב התחנות התחבורתיות לניטור איכות האוויר הצביעו על ירידה בזיהום האוויר הנגרם מתחמוצות חנקן במהלך החג, מה שמעיד על השפעת התחבורה כמקור העיקרי לזיהום בערים הגדולות.
עם כניסת יום הכיפורים, נרשמה ירידה משמעותית בריכוזי תחמוצות החנקן ברוב התחנות, כאשר ריכוזי השיא נמדדו בין 2.4 ל-56.6 חלקים לביליון (חל”ב) – ערכים נמוכים מאוד ביחס לערך הסביבה החצי-שעתי שעומד על 500 חל”ב. תחמוצות החנקן גורמות למגוון סימפטומים במערכת הנשימה ועלולות להקטין את עמידות הגוף בפני חיידקים ונגיפים.
השיפור באיכות האוויר מדגים את ההשפעה של הפסקת התחבורה ביום הכיפורים, אך לא בהכרח נרשמה ירידה במזהמים נוספים כמו חלקיקים (PM 2.5 ו-PM 10) או אוזון. למרות זאת, לאור העלייה בריכוזי הבנזן באזורים הסמוכים לבתי זיקוק, המשרד מדגיש את הצורך במעקב צמוד אחר זיהום האוויר, במיוחד במרכזי התעשייה.
הנתונים זמינים לציבור בזמן אמת באתר המשרד להגנת הסביבה וביישומון “אוויר בסביבה”, המציע מידע עדכני על איכות האוויר בכל רחבי הארץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד הנדסת תודעה
    שפויה וחצי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מטוסי הריסוס שמרססים אותנו לא עבדו זו הסיבה תנסו קצת אמת לא יזיק לכם
    סגור