בארץ

חולדאי במתקפה נגד העליון: "נתן יד להדרת נשים. מדרון חלקלק"

לאחר דיון בעניין תפילה בהפרדה בג"ץ הכריע כי ביום כיפור תתקיים תפילה ציבורית עם הפרדה בעיר תל אביב, כאשר התפילה כוללת מחיצות. ח''כ גפני "יוכלו לומר שמאז קום המדינה, יכול להיות מקרה שבית המשפט פסק בהגיון". חולדאי תקף את ההחלטה אך הבהיר שהעירייה תכבד את ההחלטה: "קורא לתושבי העיר לכבד את פסק הדין"
דורון בלוך |  10
רון חולדאי (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לאחר דיון בעניין תפילה בהפרדה בג"ץ הכריע כי ביום כיפור תתקיים תפילה ציבורית עם הפרדה בעיר תל אביב, כאשר התפילה כוללת מחיצות. אך מנגד הורה לקיים את הפילה בגן מאיר, במקום בכיכר דיזנגוף.
השר גדעון סער הגיב על כך: בית המשפט העליון עשה צדק כשהפך את ההחלטה הבלתי נתפסת של עירית ת״א למנוע תפילת יהודים ברשות הרבים על פי מסורת ישראל ביום הכיפורים. לעמוד על דבר פשוט וחשוב זה במדינה היהודית היחידה בעולם מול שרירות לב של רשות שלטונית הוא לא רק ההחלטה השיפוטית הנכונה. זהו בעיני מעשה של קידוש השם.
יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר "הדבר הכי הגיוני שיהודים רוצים להתפלל בהפרדה ובמשך שנה לא מאפשרים להם. באה היום החלטת בג"ץ ואמרה את הדבר ההגיוני, היהודי ביותר והדמוקרטי ביותר שאפשר להתפלל בהפרדה".
עוד הוסיף "אמנם החלטה מוגבלת לתפילות מסוימות ולשנה מסוימת, אבל אני משבח את התקדים הזה שהוא נדיר לחלוטין בבית המשפט לכל מה שקשור לנושאי דת ולציבור הדתי והחרדי. יוכלו לומר שמאז קום המדינה, יכול להיות מקרה שבית המשפט פסק בהגיון. אמנם פסיקה מוגבלת כאמור, אבל תקדים חשוב".
תגובת העותרות וארגון ראש יהודי: "תל אביב היא חלק מהמדינה היהודית וגם בה מי שחפץ להתפלל בהפרדה עם מחיצה יוכל לעשות זאת. שמחים שבית המשפט אישר לנו להתפלל בדרכנו, על פי אמונתנו ועל פי מסורת ישראל. היהדות חזקה יותר מכל תקנה עירונית ויותר מהחלטתה האומללה של עיריית תל אביב להדיר מהמרחב הציבורי את הציבור המסורתי, ואת היהדות עצמה".
חולדאי הגיב: "עיריית תל אביב-יפו תכבד את החלטת בית המשפט העליון ותאפשר את התפילה בגן מאיר ביום כיפור כלשונה. בית המשפט העליון נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי ובכך פתח מדרון חלקלק. אני קורא לתושבי תל אביב-יפו לכבד את פסק הדין ולאפשר את התפילה בגן מאיר.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הדרת נשים ביפומע
    צביקה 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר חולדאי למה בגן צארלס קלור אפשרת הדרת נשים ע"י מחסומים ופקוח עירוני שלך. מעניין
    סגור
  • 9.
    חולדאי ואפרים שמיר,את שניהם אוכל הסרטן.
    חפציבה 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שב ותסבול,חולדה מסורטנת
    סגור
  • 8.
    איפה הזעקות שמישהו פוגע בבית המשפט
    מישהו 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז השמאל כשלא מתאים לו גם הוא תוקף את בית המשפט הצבועים -איפה הזעקות נגד חולדאי? למה אף אחד לא קורא לא פשיסט,אויב החוק וכו׳
    סגור
  • 7.
    חולדה אוכל כלבים
    אבי 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איש חולה ומסוכן מאוד
    סגור
  • 6.
    תפילה במרחב הציבורי
    ראובן 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כואב לחולדאי חייב לעקוץ את בית המישפט שסוף סוף עשה צדק הרי בית המישפט הזה בדעותו לא רחוקים מחולדאי אז אפשר לאגיד להם שאפו וכל הכבוד לנשים שנילחמו עבור זה
    סגור
  • 5.
    חולדאי פרובוקטור בשקל (ל"ת)
    חיים 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    קצת שפיות
    דנית 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לאורך כל השנים האחרונות היה מניין עם שירים עם מקום לנשים וגברים ומקום מעורב איש לפי רצונו. אני חושבת משפחת ורטהיימר המפוארת צריכה להוקיע מקרבה את מחולל השנאה אסף זמיר. נראה לכם שלהן גוריון היה בעיה עם תפילה ביום כיפור?! אל תסחפו אחרי חבורת זמיר שמלאה שנאה ואכזריות כלפי כל מי שקצת חושב אחרת מהן.
    סגור
  • 3.
    חולדאי
    אלי 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראש חמאס בתל אביב
    סגור
  • 2.
    הפרדה לא הפרדה
    ליכודניקית 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לגדעון סער אין זכות ציוץ בסוגיה הזאת, כבדהו וחשדהו
    סגור
  • 1.
    חולדאי אכלת צינור יש אלוהים (ל"ת)
    אזרח פשוט 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור