תרבות ופנאי

אבל בקולנוע הישראלי: יוצר "מעורב ירושלמי" הלך לעולמו בגיל 81

הקולנוען המוערך נסים לוי הלך לעולמו בגיל 81 בתחילת אוקטובר. נסים לוי, עבד בתחום הקולנוע והטלוויזיה למעלה מ-50 שנים והוא מיוצרי הסדרות המצליחות "מעורב ירושלמי" ו"רפסודיה בולגרית"
מערכת ice | 
שחקן קולנוע-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

איש הקולנוע המוערך, נסים לוי, הלך לעולמו בגיל 81 ב-3 באוקטובר. הקולנוען הוותיק אחראי על מגוון רחב של יצירות קולנועיות מוכרות, ביניהן הסדרה "מעורב ירושלמי" ואף הסרט "רפסודיה בולגרית" אשר מבוסס על סיפור משפחתו בשואה אשר יצא לאקרנים בשנת 2014 וייצא את בולגריה בפרס האוסקר.  

השנים 2003–2009 לוי יצר והפיק ביחד עם אודי לאון את סדרת הטלוויזיה "מעורב ירושלמי. הסדרה הפכה להצלחה מסחררת והעונה הראשונה זכתה בשני פרסים לסדרה הדרמטית הטובה ביותר – מטעם האקדמיה הישראלית לטלוויזיה ובפסטיבל הקולנוע ירושלים.
לוי נולד בשנת 1943 בבולגריה במהלך מלחמת העולם השנייה. בגיל חמש עלה עם בני משפחתו ארצה בזמן מלחמת העצמאות ובשנת 1969 החל את הקריירה שלו בעולם הטלוויזיה הישראלי בהיותו מפיק של תוכנית הבידור "אולפן עגול". בין השנים 1971-1973 שימש לוי כמנהל מחלקת ההפקות באולפני הרצליה ולאחר מכן עבד כפרילנסר בעולם הקולנוע והטלוויזיה
במהלך שנות ה-80 לוי פתח את חברת ההפקה "סרטי לאן" והפיק מספר סרטים מוכרים, ביניהם "סיפור אינטימי" בו כיכבה הזמרת המפורסמת חווה אלברשטיין. בנוסף, לוי היה אחראי על הפקת סרט הבורקס "אדון ליאון" אשר יצא לאקרנים בשנת 1982 בבימויו ובכיכובו של השחקן והקומיקאי זאב רווח.
 



בשנת 1985, הוא סייע בקידום סרט הקאלט "בנות" בבימויו של נדב לויתן. בשנים האחרונות שימש נסים לוי כחבר הנהלה בקרן מקור וחבר בהנהלת איגוד המפיקים. איגוד המפיקים לקולנוע ולטלוויזיה פרסם את מודעת האבל של הקולנוען המוכר נסים לוי ברשת החברתית פייסבוק.

לצד המודעה שפורסמה ב-5 באוקטובר, נכתב: "הצטערנו לשמוע על חברינו המפיק נסים לוי שהלך לעולמו. אנו מבקשים להשתתף בצער המשפחה והחברים". 

(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של איגוד המפיקים לקולנוע ולטלוויזיה)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה