בארץ

הממשלה אישרה את "המשמר הלאומי" - מיליארד שקל קוצצו מהתקציב

רה"מ נתניהו משלם לשר בן גביר במזומן על רקע איומיו לפרוש מהממשלה, והממשלה אישרה קיצוץ רוחבי של 1.5% מהתקציב - שייגרע בין היתר ממשרד הביטחון, החינוך, הבריאות והרווחה. השר הטרי אמסלם צעק על סמוטריץ': "מי אתה בכלל?"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
הממשלה אישרה היום (ראשון) קיצוץ רוחבי של מיליארד שקל מהתקציב לצורך מימון הקמת "המשמר הלאומי" של השר איתמר בן גביר, זאת לפי סיכום בינו לבין רה"מ נתניהו על רקע השהיית החקיקה של הרפורמה המשפטית.
כזכור, בשבוע שעבר איים השר בן גביר להתפטר מתפקידו, ואף איים לפרק את הממשלה אם נתניהו יעצור את החקיקה. על מנת להרגיעו, הבטיח לו נתניהו תקצוב מלא ומיידי להקמת המשמר שזכה לכינוי "המיליציה של בן גביר" ועורר התנגדות רבה.

מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי התריע הבוקר מ"ההשלכות הרות האסון" שעלולות לבוא עקב הקמת המשמר הלאומי וציין בין היתר כי "התועלת של המשמר אינה ברורה ואף עלולה ליצור תקלות מבצעיות חמורות".
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, התריעה אף היא הבוקר כי יש מניעה משפטית להקמת משמר לאומי, ולדבריה "המשטרה צריכה ויכולה להתמודד עם בעיות הביטחון ללא צורך בגוף נוסף".
לבסוף הוחלט בישיבת הממשלה על קיצוץ רוחבי של 1.5% מהתקציב, לצד לקיצוץ רוחבי של 3% שכבר אושר בעת גיבוש תקציב המדינה לשנתיים הבאות. הקיצוץ יסתכם בכ-300 מיליון שקל ממשרד הביטחון, ועוד עשרות מיליוני שקלים מתקציבי משרדי החינוך, הבריאות והרווחה. חלק מחברי הממשלה הביעו התנגדות לקיצוץ, אך הצביעו בעד.
ויכוח חריף התנהל בין השר הטרי דוד אמסלם ובין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על רקע העברת האחריות על רשות החברות ממשרד האוצר לידי אמסלם. על פי עדויות הטיח אמסלם בסמוטריץ': "מי אתה בכלל?".
 
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי כדי לממן את המיליציה הפרטית של בן גביר. יקצצו בבריאות, בחינוך, בביטחון, הכול בשביל לממן צבא פרטי של בריונים לליצן הטיקטוק והפיתות. סדר העדיפויות של הממשלה הזאת הזוי ובזוי. הדבר היחיד שמעסיק אותה זה לדרוס את הדמוקרטיה ולקדם פנטזיות קיצוניות של אנשים הזויים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המציאות מחייבת המשטרה לא מתפקדת
    גגג 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציוד עפר נשרף טרקטורים חקלאים עולים באש פרוטקשיין זה בשגרה , המשטרה לא מתפקדת עסוקה בהכל ובתכלס כלום... חובה לפני שיגיע למגזר היהודי ....
    סגור