בארץ

העיכוב ממשיך: מטוס ראש הממשלה ממשיך להתעכב

משרד ראש הממשלה מפרסם מכרז להפעלת מטוס ראש הממשלה והנשיא - כנף ציון. לפי הערכות הפרויקט התעכב בעוד מספר חודשים
מערכת ice |  1
כנף ציון (צילום פלאש 90)
הפעלת מטוס ראשי המדינה תדחה בעוד כמה חודשים "כנף ציון", עם השלמת ההכנות המבצעיות, הלוגיסטיות והמערכתיות הנדרשות לכך. מתוך כך הנשיא הרצוג, שימריא בקרוב לבלגיה לאירוע לציון יום השואה הבינלאומי ורה"מ נתניהו יטוסו לביקורים המדיניים הקרובים במטוסים חכורים.
קודם הכנסת המטוס לפעילות, על משרד ראש הממשלה למצוא את החברה שתעסוק בפעילות המטוס הכרוכה במשאבים רבים. מתוך כך ביום שני האחרון פרסם משרד ראש הממשלה מכרז עבור מנהל מערך מטוס ראשי המדינה. לפי הפרסום בעל תפקיד זה אמור להקים את המנהלת שתהיה אחראית על כלל ההיבטים של הפעלת המטוס, למעט ההטסה עצמה והתחזוקה הטכנית.
בנוסף לכך המנהלת תהיה אחראית על תיאום הפעילות מול כלל הגופים המעורבים בטיסות ראש הממשלה והנשיא. הכוונה לקשרים ותיאומים עם משרד הביטחון, חיל האוויר, רשות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה, שב"כ, אגף ביקורים ואגף ביטחון במשרד ראש הממשלה ועוד.
קושי משמעותי נוסף בהפעלת המטוס הוא גיוס והכשרה של צוותי אוויר לדגם בואינג 767, שכן סוג ישן זה של מטוסים איננו פעיל בישראל כבר כמה שנים. גם תהליך זה אורך כמה חודשים ומי שאמור לבצע אותו הוא חיל האוויר, שיהיה אחראי על ההטסה עצמה. עם זאת, המטוס עצמו כשיר מבחינה מבצעית לטוס עם נוסעים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפיל לבן צריך צוות?
    עריד 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבתי שהוא סתם לנוי
    סגור