בארץ

הרצוג מתריע: "אנחנו לפני מאבק, חבית הנפץ על סף פיצוץ"

הנשיא הרצוג מזהיר מפני הרפורמה המשפטית של לוין ונתניהו: "דרמטית ומעוררת התנגדות גדולה וחרדה קשה"
דוד זולדן | 
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ רבקין פנטום)
נשיא המדינה יצחק הרצוג בקריאת השכמה על רקע הרפורמה המשפטית ומזהיר כי "היעדר ההידברות - קורע אותנו מבפנים, ואני אומר לכם בבירור: חבית הנפץ הזאת עומדת על סף פיצוץ. זו שעת חרום, והאחריות מוטלת עלינו. עלינו לחתור להסכמות רחבות ולא להכנעות. התנהלות של משחק סכום אפס מאיימת על כולנו, שהרי מי שיכניע היום - יוכנע מחר ולהיפך".
את הדברים אמר הרצוג בנאום בוועידת החינוך אשמורת השנייה והוסיף: "אני מתבונן על החברה הישראלית, על האזרחים, ועל המערכת הפוליטית והציבורית. אני רואה את המחנות ערוכים ומוכנים לכל אורך החזית לעימות כולל על דמותה של מדינת ישראל, וחרד מכך שאנחנו עומדים על סף מאבק פנימי שעלול לכלות אותנו".
עוד ציין הרצוג כי: "השיח הדחוף ביותר בעת הזאת נוגע לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, שמעוררת מחלוקת קשה וחששות כבדים בקרב חלקים נרחבים בציבור. עמדתי הנחרצת, אותה כבר הבעתי, היא שיסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית – ובהם מערכת המשפט, וזכויות וחרויות האדם והאזרח - הם מקודשים; ועלינו לשמור עליהם - ועל ערכיה של מגילת העצמאות - מכל משמר".
הרצוג ביקר את הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט ואמר כי: "כשהיא נעשית במהירות גדולה, וללא הידברות בין חלקי הציבור ובין נציגי הרשויות, היא מעוררת התנגדות גדולה וחרדה קשה לעתיד הדמוקרטיה שלנו בקרב ציבורים רחבים בעם – תהליך שמוביל אותנו למצב מסוכן". יחד עם זאת הבהיר: "מותר וראוי למתוח ביקורת על כל אחת מהרשויות, וחשוב להבין את עומק התסכול הכעסים והכאבים שעומדים בבסיס הביקורת. לגיטימי לקיים דיון מעשי על גבולות הגזרה ומערכת היחסים בין הרשויות – ממש כמו שקורה בדמוקרטיות רבות בעולם. אבל בהידברות. בהקשבה. בלי לפרק את היסודות שלנו, בלי לשפוך את התינוק עם המים, בלי לערער את התשתיות שבנינו בעמל כה רב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה