בארץ

"הקרקס של סמוטריץ": חה''כ בליאק מבהיר על הגדלת התקציב

חה''כ ולדימיר בליאק תוקף את שר האוצר על הגדלת התקציב "בקרקס של סמוטריץ' הוא בטוח שהוא קוסם" ומזהיר "אזרחי ישראל יקבלו הרבה פחות מהמדינה - בבריאות, בחינוך, ברווחה, בתשתיות. השקל ייחלש"
דורון בלוך | 
ולדימיר בליאק (צילום חי ברון)
לאחר שהממשלה אישרה היום את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להגדיל את תקציב 2024 ב-2.7 מיליארד ש"ח, זאת במטרה לממן את המשך פינוי תושבי הצפון (כולל פינוי עצמי), עד סוף השנה, 'ללא הגדלת הגרעון'. חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) מתח על כך ביקורת נוקבת.
"הממשלה הייתה יכולה לקצץ בכספים הקואליציוניים (בסך הכל כ-5 מיליארד ש"ח) או לסגור משרדים מיותרים (לפחות עשרה במספר). לחלופין, כאופציה, ניתן לומר את האמת - טעינו. לא חישבנו נכון את הגירעון בתקציב. הוא לא יהיה 6.6%, הוא כבר עומד על 8.1%, וכרגע אנו נאלצים להגדיל אותו בעוד כ-0.2%". פותח חה''כ בליאק את פירוט החישוב ומתאר "במקום זה סמוטריץ' התחפש ל-"קוסם" והחליט כי "כאילו" הוא מוסיף לתקציב עוד 3 מיליארד ש"ח, ו"כאילו" זה לא חלק מהתקציב, ו"כאילו" יש כנגד זה הכנסות ב-3 מיליארד ש"ח וכאילו זה "לא מגדיל את הגירעון".
עוד הוסיף חה''כ בליאק להבהיר "הסתכלו שרי ממשלת ישראל על כל הנחות "העבודה בעיניים" המופרעות האלה..והצביעו בעד. עכשיו תשאלו אותי - מה אכפת לך? כן גירעון, לא גירעון? מה אתה מבלבל את המוח? העיקר שהמפונים יקבלו את הכסף. לא? לא. ראשית, ראוי וצודק כי לאחר 11 חודשי המלחמה שרי הממשלה יפסיקו לחגוג על חשבון הציבור ויקצצו בעצמם. שנית, בקרקס של סמוטריץ' הוא בטוח שהוא קוסם. אבל סוכנויות הדירוג והמשקיעים הזרים לא מטומטמים. הם רואים כי מדובר בליצן שלא יודע לנהל כלכלה, לא יודע לנהל תקציב ומנסה לרמות את כל העולם".
"על כן בעקבות ההחלטה הזאת, שהתקבלה בניגוד מוחלט לחוו"ד של הדרג המקצועי במשרד האוצר, בקרוב סוכנויות הדירוג שוב יורידו לנו את דירוג האשראי. והגיוסים יעלה עוד. ונשלם בשנים הקרובות עוד מיליארדים רבים על חשבון הריבית. ואזרחי ישראל יקבלו הרבה פחות מהמדינה - בבריאות, בחינוך, ברווחה, בתשתיות. השקל ייחלש. התעשיות המתקדמות יברחו. המחירים שוב יזנקו. רמת החיים תמשיך לרדת".
את דבריו חתם באמירה "רוצה לומר - נתניהו וסמוטריץ' מבלפים ומרמים, ובסופו של דבר המפונים ישלמו על הפינוי שלהם מכיסם. זה מחיר ההפקרות. ההחלטה הזאת, על פי הבנתי, חייבת לעבור חקיקה בכנסת. אין לי שום כוונה לוותר להם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה