השוק

עוד מכה לכלכלה: הממשלה אישרה הגדלה מאסיבית של התקציב

הממשלה אישרה הגדלת של התקציב בהיקף כספי של 3.4 מיליארד שקל מבלי לממן את ההגדלה הזו באמצעים סבירים; הממשלה אישרה להחזיר את הקיצוץ הרוחבי של 525 מיליון שקל
ניצן כהן |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עוד מכה לכלכלה הישראלית .הממשלה אישרה היום (א') להגדיל את מסגרות התקציב לשנת 2024 בכ-3.4 מיליארד שקל.  "הגדלת המסגרת נועדה עבור הארכת משך פינוי האוכלוסיה מאזורי העימות עד סוף השנה, לרבות מענקים נלווים בתחום התעסוקה, בעלות של כ-2.2 מיליארד שקל,
"החזרת הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה בשווי 525 מיליון שקל וכן תקציב לצורך הסכמי שכר בשווי של 193 מיליון שקל שהופחתו בחודש יולי עבור מימון הארכת משך הפינויים לחושים יולי ואוגוסט, המשך מתן מעטפת לאנשי המילואים בעלות של 200 מיליון שקל והגדלה של 255 מיליון שקל לצורך יישום המלצות הוועדה לבחינת מענים לנפגעי ה-7 באוקטובר שהוגשו לאחרונה לשר האוצר. 
"משרד האוצר יפעל להבאת תיקוני החקיקה הנדרשים לצורך הגדלת התקציב לאישור הכנסת בהקדם".
עכשיו צריך להסביר את הבעייתיות באישור הזה. מדובר בהגדלת ההוצאה ב-3.4 מיליארד שקל בלי להציג מקור מימון להוציא הגירעון ומכאן החוב. הממשלה לא קיצצה בתקציבים הקואליציוניים ואפילו לא משהו דומה לזה וזה מייצר בעיה גדולה מאוד איתה תיאלץ להתמודד הממשלה הבאה.
צריך לזכור שעד כה לא התקיימו דיונים מקצועיים רציניים על תקציב 2025 מה שעשוי היה לספק מעט יותר ודאות לשווקים שכן אם מגדילים עכשיו את התקציב בעוד 3.4 מיליארד שקל ומכריזים על שנת 2024 כשנה אבודה לכלכלה, הרי שצריך סוג של מערכת בלמים ותיקונים שתבוא בשנים הבאות והממשלה עשתה חצי עבודה, כלומר הגדילה את ההוצאה מבלי לייצר מקור שיקזז את ההוצאה הזו, אפילו בשנים הבאות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    3.4 מיליארד שקלים זאת הגדלה מאסיבית?
    &^ 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום תוך שעה של התקפה בלבנון שרפנו חצי מיליארד שקלים - בשעה. כל יום של המלחמה בעזה עולה לנו חצי מיליארד שקלים - כל יום! אז תחסכו מאיתנו את הדרמה. 3.4 מיליארד זאת הגדלה שולית.
    סגור
  • 1.
    הלכו
    אמי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלכו אלף שקל על חלום של בנק שידאג ללקוחות. אין אף מיליארדר יהודי בעולם שירים את הכפפה? 150 מיליון זה פינטס למיליארדר ויש מלא כאלה.
    סגור