משפט

בזק מסתבכת בענק: האם תפצה לקוחות במיליוני שקלים?

בזק הטעתה את הלקוחות עם המחיר שייגבה עבור חבילת האינטרנט שהיא מציעה וכוללת תשתית וספק. לדברי התובעים, בשיחה בה נסגרה העסקה, הנציגים לא הזכירו שמלבד מחיר החבילה ישלמו הלקוחות גם 19.90 שקל בחודש על נתב
מערכת ice |  1
גיל שרון יו"ר בזק (צילום רמי זרנגר; קובי גדעון: פלאש 90)
האם בזק עומדת לשלם ביוקר? חברת התקשורת חייבה לכאורה לקוחות בעבור נתב ואנטי וירוס, כך עולה מבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה, באופן שמנוגד לחוק הגנת הצרכן, על ידי שלושה צרכנים לבית המשפט המחוזי מרכז.
בתביעה נטען, על פי YNET, בזק הטעתה את הלקוחות עם המחיר שייגבה עבור חבילת האינטרנט שהיא מציעה וכוללת תשתית וספק. לדברי התובעים, בשיחה בה נסגרה העסקה, הנציגים לא הזכירו שמלבד מחיר החבילה ישלמו הלקוחות גם 19.90 שקל בחודש על נתב. הנזק על פי אחד התובעים הגיע ל-367 שקל כמו כן נטען שבזק גבתה תשלום של 14.90 על אנטי וירוס, גם אם הלקוחות לא הסכימו לכאורה.

בין הטענות בבקשה לתביה נכתב: "לתדהמתם, על אף שמנהלי בזק איתם שוחחו הסכימו עימם שאכן הם לא נתנו את הסכמתם לרכישת השירות, לא הסכימו המנהלים לפצותם בגין הסכומים שנגבו מהם בגין שירות זה ואף הבהירו להם כי די בכך שהנציג אמר ללקוח בדבר האפשרות לרכוש את שירות האנטי וירוס כדי לצאת ידי חובתו וזאת אף אילו הלקוח לא סירב לכך".
עוד הוסבר: "לא ייתכן שבזק תצרף את לקוחותיה לשירות בתשלום על בסיס אמירה שנאמרת במסגרת שיחת המכירה וללא קבלת הסכמה אקטיבית ברורה מלקוחותיה. לכן על בזק להשיב (את כספם) לכל לקוחותיה שחויבו בגין שירות האנטי וירוס מבלי שהתקינו את התוכנה הדרושה לקבלת השירות. השכל הישר אומר כי לקוח שהיה מעוניין ברכישת השירות והסכים לשלם עבורו 14.90 שקל היה מתקין את התוכנה. לקוחות שלא הפעילו את התוכנה על אף שחויבו בתשלום בגין השירות, חויבו ללא ידיעתם, הבנתם וללא שהוצגו בפניהם מצגים בדבר הצורך להתקין את התוכנה הדרושה ולהפעילה".".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תביעה ייצוגית נגד בזק
    דליה 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מבקשת להיות חלק מהתביעה. אפשר?
    סגור