השוק

בזק בינלאומי: הכנסות של כ-300 מיליון שקל ברבעון - בוחנת השקעות חדשות

בזק בינלאומי TECH סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של יותר מ-600 מיליון שקל; הזרוע הזו של בזק מספקת למעשה את שירותי הענן של החברה ומכאן היא מעוררת עניין
ניצן כהן | 
רון גלב (צילום freepik, רמי זרנגר, vecteezy)
תחום מיחשוב הענן הוא אחד התחומים הלוהטים היום ולמעשה בזק בינלאומי TECH היא הזרוע של בזק שעוסקת (בין היתר) בתחום הזה. החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של יותר מ-600 מיליון שקל ועם רווחים של 33 מיליון שקל.
את הרבעון השני של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-293 מיליון שקל, ירידה של כ-3%, אשר נבעה בעיקר מירידה בהכנסות מפעילות בשוק ISP הפרטי בשל קיטון בכמות המנויים בעקבות רפורמת האינטרנט האחוד. ירידה זו קוזזה על ידי עלייה בהכנסות משירותים עסקיים כתוצאה מגידול בפעילות. ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכמו בכ-605 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה.
 
ה-EBITDA וה-EBITDA המתואם צמחו בכ-6.5% והסתכמו בכ-49 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 16.7%). ה-EBITDA המתואם במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בכ-100 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 16.5%), עלייה של כ- 23.5%.
ההוצאות התפעוליות ירדו בכ-2.8% והסתכמו בכ-277 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מירידה בהוצאות מפעילות בשוק ISP הפרטי בשל קיטון בכמות המנויים בעקבות רפורמת האינטרנט האחוד בקיזוז עלייה בהוצאות פחת, הפחתות וירידת ערך.
הרווח הנקי והרווח הנקי המתואם הסתכמו בכ-13 מיליון שקל, לעומת כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בכ-33 מיליון שקל, עלייה של 200.0%.
התזרים החופשי הסתכם בכ-28 מיליון שקל, לעומת כמיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה בתזרים החופשי נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר לצד קיטון בהשקעות בהשוואה לרבעון המקביל.
רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי TECH: "המיקוד האסטרטגי שלנו בפעילות המגזר העסקי והענן הציבורי נותן את אותותיו ואנו רואים גידול בפעילויות הללו. רשמנו גידול של כ-23.5% ב-EBITDA המתואם בחציון הראשון של השנה ושיפרנו את מדדי הרווחיות של החברה, ביחס לתקופה המקבילה, הודות ליציבות בהכנסות ולירידה בהוצאות התפעוליות. אנו בוחנים השקעות נוספות במגזרי הפעילות שלנו שיהוו עבורנו מנועי צמיחה לשנים הקרובות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה