דיגיטל וטק

תביעה ייצוגית נגד העסקה הגדולה בהיסטוריה: מפרה את החוק

שחקנים תובעים את מיקרוסופט ואקטיויז'ן בטענה כי העסקה לרכישת האחרונה על ידי הראשונה תיצור מונופול בתחום הגיימינג – למרות שאפילו אחריה החברה תהיה בסך הכל השלישית בגודלה בתחום
יאיר מור | 
תביעה (צילום shutterstock)
עשרה גיימרים הגישו השבוע תביעה ייצוגית נגד עסקת הרכישה של ענקית המשחקים אקטיויז'ן בליזארד על ידי ענקית התוכנה מיקרוסופט, בטענה כי היא מהווה הפרה ברורה של סעיף 7 בחוק התחרות האמריקאי, האוסרת מיזוגים ורכישות ש"השפעתם עלולה להפחית משמעותית את התחרות, או ליטות ליצירת מונופול".
התביעה הוגשה בבית דין פדרלי בקליפורניה, וטוענת כי מדובר בשתי מתחרות משמעותיות בשלושה תחומי מפתח – פיתוח, הוצאת והפצת המשחקים – ובשלושה סגמנטים שונים – מחשבים, קונסולות ומכשירים ניידים. אם תתאחדנה, התחרות ביניהן תיפסק ותהפוך את מיקרוסופט לחברה השלישית בהכנסות הגיימינג בעולם, מה שיוביל ל"מחירים גבוהים יותר, פחות יצירתיות, פחות בחירה לצרכנים, היצע פחות" ועוד.
"הרכישה המוצעת עלולה להעניק למיקרוסופט כוח שוק עצום בתעשיית משחקי הווידאו, ועשויה לאפשר למיקרוסופט לנעול מתחרות בפני תשומות קריטיות ושווקים חשובים", ממשיכים התובעים, וטוענים כי לא רק השחקנים ייפגעו – אלא גם מפתחי המשחקים, משום שמיקרוסופט תזכה לכוח מונופוליסטי בתחום העסקת ופיטורי מפתחי משחקים. זאת מאחר שהיא כבר כיום בעליהם של לא פחות מ-24 אולפני פיתוח משחקים, ויחד עם אקטיויז'ן היא תהיה בעליהם של 39 כאלה, ושל עשרות משחקים מהפופולאריים בעולם, ביניהם Call of Duty, World of Warcraft וקנדי קראש סאגה.
כזכור, לפני כשבועיים כבר הוגשה נגד הרכישה תביעה מצד הרשות הממונה על התחרות בארה"ב, נציבות הסחר הפדרלית (FTC), שהעלתה טענות דומות. זאת לצד חקירות של ארה"ב, האיחוד האירופי ובריטניה ששוקלות כל אחת בנפרד להטיל וטו על העסקה. מדובר ברכישה הגדולה בתולדות ההייטק, בסכום של כמעט 69 מייליארד דולר.
דובר מיקרוסופט מסר כי העסקה "תרחיב את התחרות ותיצור יותר הזדמנויות עבור שחקנים ומפתחי משחקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה