משפט

קוקה קולה נכנסת למלחמה: "חשיפת הסודות שלנו - פגיעה בזכויות"

לאחר המכתב שקיבלה ממשרד הכלכלה שהודיע ימשיך לפעול בכל הכלים הדרושים במאבק ביוקר המחיה, כפי שהנחה שר הכלכלה ניר ברקת, החברה מסרה באמצעות עורכי דינה: "שימוש בלתי-חוקי בסמכות המפקח כדי לחשוף את סודותיה המסחריים של החברה המרכזית יפגע גם בזכויותיה החוקתיות לקניין ולחופש העיסוק"
מערכת ice |  3
חרם על קוקה קולה (צילום pixabay)
הערב (ראשון) העבירה החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) לידי המפקח על המחירים במשרד הכלכלה את תשובתה בתגובה למכתב הדרישה שהועבר לידיה. לאחר קבלת המכתב, משרד הכלכלה הודיע כי ימשיך לפעול בכל הכלים הדרושים במאבק ביוקר המחיה, כפי שהנחה שר הכלכלה ניר ברקת.
במכתב צוין: "במכתבך, שכותרתו "הודעה על כוונה להכנסת מוצרים לפיקוח ודרישה לקבלת נתונים", נטען כאילו "מחירי מוצרי הקולה העיקריים אותם אתם מייצרים ומשווקים הינם היקרים בקטגוריה", ולפיכך נדרשת החברה להעביר לידי המפקח על המחירים מידע ומסמכים על מנת לבחון את הצורך בפיקוח על מוצרי החברה".

בקוקה קולה תקפו: "פעילותך במכתב דנן ובמכתבים הנוספים עומדת בניגוד למהות תפקיד המפקח על המחירים, שהוא הרי תפקיד מקצועי. תפקיד זה צריך להיות עצמאי מכל שיקול או לחץ (פוליטי או אחר), ואילו כאן עולה החשש (בלשון המעטה) שבמכתבך אתה מפעיל את סמכותך המיוחדת כמפקח (שלטעמנו, כפי שנפרט, אינה קיימת) בהתאם להנחיה שניתנה לך. בנסיבות אלו מדובר, למרבה הצער, בניצול לרעה של תפקידך כמפקח על המחירים. הדבר מתבטא גם בתוכן מכתבך, שהופץ לכלי התקשורת, תוך שיש בו השתלחות בחברה באמירות שמוצגות כאילו היו עובדות על אף שהן שגויות ועומדות בניגוד לנתונים ברורים שהוצגו למשרד הכלכלה והתעשיה עוד קודם להוצאת המכתב".
"הנה כי כן, המפקח, במסגרת סמכויותיו, אינו מוסמך כלל "לבחון את הצורך" בפיקוח ואת רמת הפיקוח הנדרשת כפי שטען במכתבו. סמכות זאת מסורה לשרים. זאת ועוד: לפי כללי המשפט המנהלי, המפקח, ככל רשות מנהלית, מחויב לפעול במסגרת הסמכויות שהוקנו לו בחוק, ובמסגרתן בלבד. ולפיכך, הניסיון של המפקח להשתמש בסמכויותיו לדרוש נתונים על מנת לבחון כביכול החלטה שאינה מצויה כלל בסמכותו – אינו עולה בקנה אחד עם כללי המשפט המנהלי".
החברה גם הבהירה: "משקאות קוקה קולה הם משקאות קלים שנצרכים להנאה. הצרכנים נהנים, כמובן, מטעם המשקה, אך הם נהנים גם ממיצובו ומתדמיתו בארץ ובעולם. החברה, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, בונה ומפתחת בהתמדה את המותג קוקה קולה בישראל. הצרכנים נהנים מצריכת משקה שהמותג שלו מזוהה עם ערכים חיוביים. שימוש בלתי-חוקי בסמכות המפקח כדי לחשוף את סודותיה המסחריים של החברה המרכזית יפגע גם בזכויותיה החוקתיות לקניין ולחופש העיסוק".
כמו כן צוין: "שימוש בסמכות המפקח על המחירים לשם פרסום מידע מסחרי של חברה יהיה מעשה חסר תקדים במידה קיצונית, מה שמעיד בפני עצמו על הפסול בתוכנית לעשות כן. מדובר בראש ובראשונה בתקדים מבחינת התנהלות רשויות הפיקוח על המחירים לדורותיהן; מעולם לא פעל כך מפקח על המחירים אשר קיבל לידיו, בנאמנות, מידע. החברה אינה נרתעת מלמסור לגורמים מוסמכים מידע ונתונים, אף רגישים ביותר, ככל שהם אמונים על שמירת הסודיות המסחרית של נתוניה. כך היא עשתה בעבר, ומסרה לרשות התחרות מידע ונתונים כלכליים רבים על פעילותה. לצערנו, נראה שאין זה המקרה בענייננו. וחמור מכך, נראה שהמטרה הפוכה: לדרוש את הסודות המסחריים של החברה רק על מנת לפרסמם בציבור הרחב. לפיכך, מבקשת החברה כי תמשוך את מכתבך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קוקה קולה היא החזיריה הגדולה הגדולה במזרח התיכון (ל"ת)
    אזרח 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    תסס שחור בבעלות שמאלנית קיצונית דרורית ורטהים (ל"ת)
    לרר 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    1 מ 10 החזירים הגדולים במשק צריך בכלל להעיף אותם
    ניר 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוכרים מי סוכר מוגזים במחיר פסיכי
    סגור