מדדים ומחקרים

ליטר וחצי קוקה קולה ב-3.5 שקל? בישראל משלמים הרבה יותר

בעוד שבישראל משלמים 8.9 שקל עבור המשקה האהוב, ברשות הפלסטינית אותו המוצר עולה ב-6 שקלים פחות, פער של 60%, וגם לעומת שאר העולם אנחנו משלמים יותר. יש מדינה שבה הצרכנים יותר פראיירים מישראל?
כפיר אדר |  1
מפעל קוקה קולה (צילום מתוך אתר קוקה קולה)
ההחלטה של החברה המרכזית למשקאות על העלאת מחירים ערב החג הצליחה להרגיז את שר הכלכלה ניר ברקת שטען אמש (שני) כי נבדקת אפשרות שהחברה תצטרך להכניס את מוצריה לפיקוח, וכי תהיה דרישה לקבלת נתונים שיחשפו מדוע מחירי קוקה קולה בישראל הם מהגבוהים ביותר בעולם.
עוד דרש המפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה, כי חברת קוקה קולה ישראל תחשוף כמויות ייצור וכמויות מכר מוצרי הקולה בישראל, מרכיבי המוצר והכמויות פר מוצר, עלויות אריזה והובלה, הרווח התפעולי המיוחס למגזר משקאות הקולה בחברה לשנים 2018-2022 ונתונים נוספים.
כנראה שהסיבה האמיתית לעליית המחירים היא שיש בישראל קהל שקל למכור לו במחיר שכזה את הסחורה, בעוד שבשאר העולם קונים את הקולה בהרבה פחות כסף, אפילו מתחת לאף ברשות הפלסטינית. על פי הנתונים של משרד הכלכלה, ברש"פ משלמים רק 3.56 שקל לליטר וחצי של קולה בבקבוק, בעוד שבישראל המחיר 8.9 שקל, פער של 60%.
ותראו את המצב העגום לעומת העולם, באיטליה אותו הבקבוק עולה 6.72 שקל, ביוון 7.40 שקל ויוון רק 5.92 שקל כשבקפריסין המחיר זהה לישראל ורק בפולין יקר יותר - 9.45 שקל. אותה פולין מוכרת בפחות כסף 1.5 ליטר זירו קולה, עם 2.76 שקל לעומת 4.90 שקל בישראל. באיטליה העלות רק 1.76 שקל, בגרמניה 3.25 שקל בלבד וביוון 2.53 שקל, כשרק קפריסין יקרה יותר עם 5.47 שקל.
פחית קוקה קולה 0.33 ליטר עולה בישראל 8.66 שקל ורק פולין שוב יקרה יותר עם 9.45 שקל, בעוד שבאיטליה העלות 6.72 שקל, בגרמניה 7.40 שקל וביוון 6.17 כשרק קפריסין יקרה יותר עם 8.90 שקל. קפריסין יקרה יותר גם בפחיות 0.33 ליטר זירו עם 5.47 שקל לעומת ישראל עם 4.92 שקל, באיטליה המחיר פחות מחצי - 2.32 שקל, בפולין רק 3.94 שקל, בגרמניה 3.25 שקל וביוון 2.57 שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קביעת המחירים
    רענני ותיק 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נוצר הרושם, שקביעת מחירים ע"י חברות הענק אינו קשור כלל לניתוח עלויות או להתחרות. פשוט זורקים מחיר כי אפשר, הכול על פי מידת הפראייריות של הצרכן.
    סגור