משפט

מקדונלדס תחלק ארוחות ב-5 מיליון שקל: מי הזכאים?

בעקבות הסכם פשרה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, אז נטען כי סיכמה עם בעלי מרכזים מסחריים כי לא יוקמו רשתות מתחרות או שתקבל שכירות מופחתת, היא תחלק לעמותות ארוחות ברשת בצורה של שוברים בהיקף של מיליוני שקלים
מערכת ice | 
מקדונלדס (צילום Stock Catalog /flickr)
הטבה במיליוני שקלים מצד מקדונלד'ס. רשת הענק תעניק הטבה לציבור הצרכנים בישראלים פיצוי בשווי של חמישה מיליון שקל - כך הוסכם בפשרה שאושרה היום (שני) על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.
ההסדר אליו הגיעו הצדדים נקבע במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית משנת 2019 נגד חברת "אלוניאל", זכיינית רשת ההמבורגרים בישראל. כאמור, עניינה של בקשת התביעה בעריכת הסכמים בין חברת "אלוניאל" לבעלי מרכזים מסחריים שהסכימו לכאורה לא לאפשר לרשתות ההמבורגר המתחרות בענף המזון המהיר לפתוח סניפים במרכזים המסחריים שלהם או להפחית את דמי השכירות שמשלמת מקדונלד'ס ישראל.

מקדונלד'ס הכחישה את הטענות וטענה כי מדובר בתביעה חסרת שחר, שכן מקדונלד'ס מתחרה ביותר מעשר רשתות המבורגרים ואינה מונופול.  בסופו של יום, בעקבות המלצת השופטת רחל ברקאי, פנו הצדדים לגישור והגיעו להסדר פשרה.
ההסדר שסוכם קובע שהרשת תעניק הטבה לציבור הצרכנים בשווי של חמישה מיליון שקל על דרך הנפקת שלושה סוגי שוברים: שובר לארוחת ילדים, שובר לארוחת סלט ושובר לארוחת מק רויאל. 10 עמותות העוסקות במתן עזרה לציבור הנזקקים יקבלו את ההטבות. כל עמותה תקבל כמות שוברים אשר שוויים ארוחות בסך של 500 אלף שקל.
העמותות להן יונפקו השוברים הן: פיתחון לב, כנפיים של קרמבו, קרן לב"י האגודה למען החייל, ארגון לתת, איל"ן אגוד לילדים נפגעים, אלו"ט, אקים, עמותת לשובע, גדולים מהחיים וילדים בסיכוי - המועצה לילד החוסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה