משפט

ייצוגית נגד ענקית השבבים: לא גילתה למשקיעים שהיא עושה כסף מקריפטו

קבוצת משקיעים הגישה תביעה ייצוגית נגד אנבידיה בטענה שהחברה לא הביאה לידיעתם כי בשנות ה"בום" של הקריפטו נתח ניכר מהכנסותיה מיוחס לגידול במכירות למכרות קריפטו. החברה כבר נקנסה ב-5.5 מיליון דולר על ידי הרשות האמריקאית לניירות ערך עקב הפרשה
שרון בירקמן | 
שבב של אנבידיה (צילום shutterstock)
הרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) ומשרד המשפטים האמריקאי (DOJ), הודיעו לבית המשפט העליון בארצות הברית על תמיכתם בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד ענקית הטכנולוגיה אנבידיה. התביעה מתמקדת במכירות של החברה למפעילי כריית מטבעות קריפטו, אשר נטען כי הוצגו באופן מטעה.
קבוצת המשקיעים הגישה עוד ב-2018 תביעה ייצוגית נגד ענקית השבבים; התביעה הגיעה כעת לבית המשפט העליון בארצות הברית. לטענת המשקיעים, החברה לא סיפקה גילוי מספיק לגבי היקף המכירות שלה למפעילי כריית מטבעות קריפטו ובכך הביאה לפגיעה בהשקעותיהם.

המשקיעים טוענים כי בשנים שבהן הייתה עלייה חדה בערך של מטבעות הקריפטו (2017–2018), השבבים של אנבידיה הפכו לחלק אינטגרלי מהתעשייה. לטענתם, החברה הסתירה מהם כי למעלה ממיליארד דולר למעשה נמכרו לכורי מטבעות קריפטוגרפיים, והציגה אותן כחלק מהמכירות שלה לשוק משחקי המחשב. לטענת המשקיעים, על החברה היה לדווח להם בצורה ברורה שהגידול במכירות נבע במידה רבה מחלקה בתחום התנודתי של כריית הקריפטו, וזאת בניגוד לשוק המשחקים היציב יחסית. כשבועת הקריפטו התפוצצה והמכירות למכרות הקריפטו ירדו, נפגעו גם מניית אנבידיה – ואיתה המשקיעים.
אם אנבידיה היתה מגלה את היקף המכירות לקריפטו, כך נטען בכתב התביעה, המשקיעים היו יכולים להעריך בצורה מדויקת יותר את הסיכון שהחברה נחשפה אליו. התובעים דורשים כי אנבידיה תפצה אותם על הנזק שנגרם להם.
בשנת 2022, הרשות לניירות ערך קנסה את אנבידיה בסכום של 5.5 מיליון דולר בשל כך שלא הצהירה באופן מדויק על הקשר בין מכירות השבבים שלה לבין כריית מטבעות קריפטו במהלך שנת הכספים 2018. על פי הצו של הרשות, אנבידיה לא חשפה כי כריית מטבעות קריפטו היתה חלק משמעותי בצמיחת ההכנסות שלה: "בשני טפסי מס לשנת הכספים 2018, דיווחה אנבידיה על צמיחה משמעותית בהכנסות בתחום המשחקים, אך היה בידה מידע כי העלייה במכירות נבעה במידה רבה מכריית מטבעות קריפטו", נכתב בצו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה