בריאות

הלם בעולם המוזיקה: הזמר האהוב נפטר בגיל 28 בלבד

חיים צבי, בנו של הרב הגאון רבי אליהו נטע כץ, רבה של קהילת 'לב אברהם' בלייקווד, ניו ג'רזי, היה דמות מוכרת ואהובה בקהילה היהודית-אמריקאית, אך הוא הלך במהלך החג לעולמו בטרם חגג 29
מערכת ice | 
פסטיבל (צילום shutterstock)
קהילת המוזיקה היהודית הוכתה בתדהמה עם היוודע דבר פטירתו הפתאומית של חיים צבי כץ ז"ל, מוזיקאי מוכשר ואהוב, שהלך לעולמו ביום השני של ראש השנה בגיל 28 בלבד. כץ, שנודע בכינויו "חצי כ"ץ" והוכתר כ"אמן הקומזיצים האמריקאי", התמוטט במפתיע במאונטיינדייל, ניו יורק, במהלך חגיגות ראש השנה. למרות מאמצי החייאה נמרצים, נפטר זמן קצר לאחר מכן, מותיר אחריו משפחה, חברים ומעריצים רבים באבל כבד.
על פי בחדרי חרדים, חיים צבי, בנו של הרב הגאון רבי אליהו נטע כץ, רבה של קהילת 'לב אברהם' בלייקווד, ניו ג'רזי, היה דמות מוכרת ואהובה בקהילה היהודית-אמריקאית. הטרגדיה מתעצמת לאור העובדה שכץ איבד את אמו בגיל 16, ועתה, בגיל צעיר כל כך, הצטרף אליה. חבריו מתארים אותו כאדם בעל לב זהב, שתמיד ידע לזהות מתי מישהו זקוק לעידוד ולא היסס להושיט יד תומכת או להעלות חיוך על פני הזולת.

כישרונו המוזיקלי של כץ בא לידי ביטוי בשיריו המרגשים ובהופעותיו הרבות. לפני כשנתיים, הוא הוציא את השיר "רחום וחנון", שזכה להצלחה רבה בקרב מאזיניו. השיר, שהולחן על ידי כץ ועובד על ידי בני לאופר, שיקף את יכולתו לגעת בלבבות באמצעות המוזיקה, במיוחד בתקופת הימים הנוראים. יכולתו הייחודית לחבר בין מסורת למודרניות במוזיקה היהודית הפכה אותו לאחד האמנים המבטיחים והמשפיעים בז'אנר.
פטירתו הפתאומית של כץ מותירה חלל גדול בעולם המוזיקה היהודית ובקהילתו. רבים מחבריו ומעריציו הביעו הלם וצער עמוק על לכתו בטרם עת, מדגישים את האובדן הגדול לא רק במישור המוזיקלי, אלא גם במישור האנושי. הם מתארים אותו כאדם שידע תמיד להקרין חום וחסד, ושהשאיר רושם בל יימחה על כל מי שהכיר אותו. "היכולת הטבעית שלו לגרום לאנשים להרגיש מיוחדים הותירה רושם מתמשך על סביבתו", סיפרו מכריו, מדגישים את האיכויות האנושיות שהפכו אותו לאהוב כל כך.
הלווייתו של חיים צבי כץ ז"ל נערכה ביום ראשון, צום גדליה, בישיבת 'עטרת ישראל' בלייקווד, כשהמונים ליוו אותו בדרכו האחרונה. הוא נטמן בבית העלמין המקומי, בית החיים דלייקווד. מותו הפתאומי מעורר שיח על חשיבות המוזיקה בחיי הקהילה היהודית ועל התרומה המשמעותית של אמנים צעירים לשימור ולחידוש המסורת המוזיקלית היהודית. זכרו של חיים צבי כץ, אמן מוכשר ואדם אהוב, ימשיך להדהד בשיריו ובלבבות של כל מי שהכיר אותו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה