משפט

רשת המלונות הישראלית בתביעת ענק: איש העסקים ישלם 14.8 מיליון שקל?

בצל ההסתבכות שלה, רשת מלונות בראון תובעת את איש העסקים ספי צביאלי על רקע סכסוך נדל"ני סוער, עם טענה להפרת הסכמים הנוגעים לארבעה מבנים ששכרה ממנו בתל אביב לצורך הפעלת מלונות
מערכת ice | 
מלון בראון ים המלח (צילום מקס קובלסקי)
סכסוך עסקי מתוקשר מתפתח בין רשת מלונות בראון לבין איש העסקים ספי צביאלי, בעל מניות בדיסקונט השקעות. רשת בראון הגישה תביעה על סך 14.8 מיליון שקל נגד צביאלי, בטענה להפרת הסכמים הנוגעים לארבעה מבנים ששכרה ממנו בתל אביב לצורך הפעלת מלונות. התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, חושפת מערכת יחסים עכורה ומלאת מתחים בין הצדדים, שהחלה עם פרוץ מגפת הקורונה.
לפי התביעה, בראון השקיעה משאבים רבים בשיפוץ המלונות הישנים והפיכתם למלונות בוטיק יוקרתיים. אולם, עם פרוץ הקורונה, נקלעה הרשת לקשיים כלכליים וביקשה הקלות בדמי השכירות. בתביעה נטען כי בקשות אלו נענו בשלילה מצד צביאלי, וכי תגובתו הייתה קשה: "בשלילה, בקללות ובאיומים". הרשת מאשימה את צביאלי בהתנהגות פוגענית ומזיקה, כולל מימוש ערבויות ללא הצדקה והטעיית ההוצאה לפועל.
בראון מתארת את צביאלי בצורה קשה בתביעתה: "הנתבע הינו איש כוחני אשר אינו בוחל באיומים (לעיתים גם פיזיים), קללות [ו]סיכול חוזים". הרשת טוענת כי צביאלי פעל באופן שיטתי לפגוע בעסקיה, כולל סיכול עסקה למציאת שוכר חלופי למלון דה-לה-מר ומניעת הסכם עם פיקוד העורף לאכסון מבודדים במלונות. כתוצאה מכך, טוענת בראון, היא נאלצה לוותר על אופציית הארכת השכירות במלונות אחרים, מה שהוביל להפסד השקעותיה.
התביעה מעלה טענות חמורות נוספות נגד צביאלי, כולל הוצאת דיבה והפחדה. לפי בראון, צביאלי השמיץ את הרשת ובעליה בפני צדדים שלישיים, וטען כי אינם עומדים בהתחייבויותיהם. יתרה מזאת, התביעה מצטטת איום מטריד שלכאורה נאמר על ידי צביאלי: "שבוע הבא אני תולה את משפחת ויצמן". בראון גם טוענת כי צביאלי הפקיד שיקים בסך 6 מיליון שקל שניתנו כבטוחות, למרות שלא הייתה הצדקה לכך.
סכסוך זה חושף את המתחים והקשיים שנוצרו בענף המלונאות בעקבות משבר הקורונה, ואת ההשלכות הכלכליות והמשפטיות הנובעות מכך. התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין טל בננסון וחיים אייש, מחכה כעת לתגובתו של צביאלי בכתב הגנה. תוצאות המשפט עשויות להשפיע לא רק על הצדדים המעורבים, אלא גם על האופן בו יתנהלו סכסוכים דומים בענף הנדל"ן והמלונאות בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה