משפט
האתר הזה מטעה את הצרכנים: מי נקנס ב-752 אלף שקל?
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 752,856 שקל על חברת אור-סאן העוסקת בשיווק מוצרי טקסטיל באתר www.homestyle.co.il. מחקירת הרשות עולה כי החברה מטעה את הצרכנים באשר למועד האספקה ואינה מספקת את המוצרים במועד ומטעה בתנאי הביטול של העסקה ולא גילתה לצרכנים את תנאי הביטול
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת אור-סאן בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 752,856 שקל. לחברה אין הפרות קודמות על פי חוק הגנת הצרכן ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. (הסכום המקורי היה 941,070 שקל).
יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה. החברה עוסקת בשיווק של מוצרי טקסטיל, כמו מצעי מיטה, שמיכות, מגבות, וילונות, שטיחונים וכו'. לחברה סניפים הפרוסים ברחבי הארץ וכן אתר אינטרנט בכתובת www.homestyle.co.il.
הרשות קיבלה תלונות מצד צרכנים, מהתלונות עולה כי החברה מטעה את הצרכנים באשר למועד האספקה ואינה מספקת את המוצרים במועד. בנוסף, החברה מטעה בתנאי הביטול של העסקה ולא גילתה לצרכנים את דרכי הביטול של העסקה.
נמצא כי, החברה התחייבה לספק את המוצר בתוך מספר ימים מוגדר ומוסכם, אך החברה לא סיפקה את המוצרים במועד. אי אספקת המוצר במועד מהווה דבר העלול להטעות צרכן בפרט מהותי בעסקה – מועד האספקה, ומהווה הפרה של חוק הגנת הצרכן.
עוד עולה כי, החברה שלחה חשבונית אל הצרכנים ובה נכתב כי "על פי חוק הגנת הצרכן, ביטול עסקה יתאפשר עד 14 ימי עסקים מיום הרכישה, באריזה המקורית ובצירוף חשבונית. דמי הביטול ינוכו בתשלום על פי החוק 5% או 100 שקל הנמוך מבינהם". כך למעשה החברה ביצעה מספר התניות המנוגדות לחוק, ובין היתר: החברה קבעה כי ניתן לבטל את העסקה תוך 14 ימים מההזמנה – אך החוק קובע כי אפשרות הביטול היא מיום קבלת הנכס או מיום קבלת מסמך הגילוי הכולל פרטים אודות העסקה.
החברה לא התייחסה כלל לאפשרות של ביטול עסקה על ידי אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק ועולה חדש – להם זכות ביטול מורחבת על פי החוק. החברה קבעה כי על מוצרים להיות באריזה המקורית בצירוף חשבונית – מדובר בהתניה שלא קיימת בחוק. החברה לא יצרה הבחנה בין שני סוגי המקרים המופיעים בחוק לעניין ביטול עסקה על ידי הצרכן אלא ציינה באופן גורף כי החברה רשאית לגבות מהצרכן דמי ביטול בסך 5% או 100 שקל לפי הנמוך מבינהם.אי ביטול עסקה במועד:
הצרכנים פנו בדרכים שונות לחברה על מנת לברר מה סטטוס המשלוח שהזמינו ולאחר אי קבלת המוצרים ביקשו לבטל את העסקה. אך החברה לא ביטלה את העסקה במועד ולא השיבה להם את כספם.
עוד ב-
קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "הגנה על הצרכנים מפני הטעיות והבטחת עמידה בזכויותיהם היא עמוד תווך בפעילות הרשות. במקרה הזה, החברה פעלה בניגוד לחוק הגנת הצרכן והטעתה את הצרכנים בנוגע למועד האספקה, תנאי הביטול ולא השיבה כספים במועד הקבוע בחוק. על כל עוסק החובה לפעול בשקיפות ובהגינות כלפי הצרכנים. הרשות תמשיך לפעול בנחישות על מנת לוודא שעוסקים מצייתים לחוק הגנת הצרכן ושזכויות הצרכנים נשמרות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה