בריאות

חברה ישראלית מדהימה את עולם הרפואה: השיגה ריפוי באיחוי מפרקים

חשיפה ראשונה בכנס האורתופדיה העולמי ORTHO 2023: חברת ביומד ישראלית הצליחה להציג ריפוי באיחוי מפרקים באמצעות שתל חי של עצם נוזלית אשר מתקשה בתוך הגוף במסגרת ניסוי קליני פאזה II

מערכת ice | 
בונוס ביוגרופ בהישג מרשים
חברת הביומד הישראלית, בונוס ביוגרופ, הפתיעה את העולם ביום שישי האחרון (25/8) כאשר הציגה בכנס האורתופדיה העולמי, ORTHO 2023 בלונדון, כי הצליחה לראשונה בעולם להשיג ריפוי באיחוי מפרקים אצל מטופלים. בהרצאה המרכזית בכנס על ידי פרופ' נימרוד רוזן, יו"ר האיגוד הישראלי לאורתופדיה ומנהל מערך אורתופדיה - שיקום, במרכז רפואי העמק, הוצג כיצד הושג ריפוי מלא למטופלים שסבלו מבעיה במפרקים בקרסול ובכף הרגל ובהשבת תפקוד מלא ותנועה לגפה באמצעות בונופיל - שתל חי של עצם אנושית, מתוצרת בונוס ביוגרופ.
איחוי מפרקים (Arthrodesis), משמש לטיפול בדלקות מפרקים (Arthritis), במומים מולדים או בעיוותים, כתוצאה ממחלה או מטראומה שאינם מגיבים לטיפול שמרני. הנזקקים לאיחוי מפרקים סובלים מכאב ניכר ומפגיעה משמעותית בתפקוד. על פי נתונים רשמיים, בארה"ב בלבד, מבוצעים מדי שנה כשבעים אלף הליכים של איחוי מפרקים בקרסול ובכף הרגל, ולמעלה ממיליון וחצי הליכים של איחוי מפרקים בכל מגוון המפרקים, ובכללם בפרק כף היד, במפרקי האצבעות, ואיחוי חוליות בעמוד השדרה.
עד היום השיטה הרווחת לביצוע איחוי מפרקים הינה על ידי השתלה של עצם עצמית, אשר נלקחת ממקום אחר בגוף המטופל, שיטה הפוגעת בתפקוד המטופל ודורשת החלמה ארוכה. אולם, ההצלחה של בונוס ביוגרופ משנה את כללי המשחק ומאפשרת להשתיל למטופל שתל עצם שגודל במעבדה, על בסיס תאים הנדגמים מהמטופל עצמו. פיתוח זה, אינו דורש קצירת עצם מהמטופל, בהליך פולשני ומסוכן, איננו מחייב השתלה כירורגית מורכבת, ועשוי להחיש את תהליך השיקום של המטופל.
בין הדוגמאות להצלחה באיחוי מפרקים, הצליח השתל של בונוס ביוגרופ להביא לריפוי גם מקרה מורכב במיוחד, של מטופלת בת 74, בה אוחו בהצלחה שלושה מפרקים שונים במסגרת הליך אחד בלבד של השתלת שתל עצם. מטופלת זו, סבלה מעיוות חמור בעצמות ומנפיחות, אשר גרמו לה לכאבים קשים בקרסול ולקושי ניכר בהליכה, בעקבות התנוונות של שלושה מפרקים שונים בקרסול ובכף הרגל, זאת כתוצאה משבר ישן, שהתפתח לנמק עצם והוביל לקריסת העצם ולהיווצרות חסר עצם משמעותי בקרסול.
עוד לפני תום תקופת המעקב, בת שנה אחת, לאחר השתלת בונופיל בשלושה מפרקים בקרסול של מטופלת זו, הושג איחוי מוצלח ויציב של כל המפרקים בקרסול בהם בוצעה ההשתלה. בעקבותיו, המטופלת הולכת בנעליים רגילות, איננה נזקקת לתמיכה, ואיננה סובלת מכאבים.
ד"ר שי מרצקי, מנכ"ל בונוס ביוגרופ, מסר כי "מדובר בהצלחה משמעותית שהביאה לריפוי בחולים אשר הטיפול המקובל כיום, איננו יכול לסייע להם. זוהי עוד אבן דרך מרכזית שמציגה החברה בדרך לשינוי עולם האורתופדיה כמו שאנו מכירים אותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה