בעולם

"זה סוף סוף קרה": פרו-פלסטינים תקפו את הכוכב הערבי שתמך בישראל

מפרוץ המלחמה, הופנתה ברשת ביקורת רבה נגד הבלוגר הערבי-ישראלי נאס דיילי על תמיכתו בישראל, אך זו רשמה עליית מדרגה. במהלך אירוע שקיים בפארק ציבורי, דיילי הותקף על ידי מפגינים פרו-פלסטינים | צפו בתיעוד
מערכת ice | 
מפגינים פרו-פלסטינים (צילום יוטיוב/ Sky News Australia)
מפרוץ המלחמה, קמו ברשת כמה וכמה דמויות שהפכו בעקבות פועלן לסמלים הבולטים של ההסברה הישראלית. אחד מהם, הוא הבלוגר הערבי-ישראלי נאס דיילי, שמתהדר במיליוני צפיות ועוקבים ברשתות החברתיות.
דיילי, טען לא פעם שלאחר אירועי ה-7 באוקטובר הוא רואה לנגד עיניו את המטרה לקדם בעמודים ובתכנים שהוא מייצר מסרים הקוראים לשלום ואחדות. למרות הכוונה הטובה, דיילי נאלץ לחוות אירוע קשה במסגרתו הותקף על ידי מפגינים פרו-פלסטינים.  
"אני מתרגש להכריז שהפגנת 'שחררו את פלסטין' הראשונה הגיע למיטאפ של נאס דיילי", כתב הבלוגר, המצליח. לאחר מכן הוא הוסיף לכך וציין: "אמרתי להם שאני מסכים איתם. אני גם רוצה שישחררו את פלסטין מחמאס. שישחררו את פלסטין מדת רדיקלית. הם לא הסכימו אותי. הם רק רוצים שישחררו את פלסטין מהיהודים".
 
בסרטון שצירף לציוץ, נראה יאסין במהלך אחד מהמפגשים שהוא עורך עם הקהל שלו בפארק ציבורי, כאשר לאירוע מתפרצים מספר מפגינים, אחד מהם עטוי בכאפייה. המפגינים מחזיקים במגפונים ושלטים וקוראים קריאות נגד ישראל. "זה סוף סוף קרה", אומר הבלוגר למצלמה בציניות בהתייחס להפגנה.
התבטאויות זכורות נוספות של יאסין מהשנה האחרונה כוללות ציטוט על תחושת הזהות שלו שהשתנתה. יממה לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, הוא פרסם ציוץ בעמוד שלו ברשת X (טוויטר לשעבר) בו נכתב כי: "ראיתי את עצמי כפלסטיני-ישראלי. מהיום אני רואה את עצמי כישראלי-פלסטיני".
בהמשך לכך, זמן קצר לאחר חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, דיילי צייץ על האירוע וטען: "נסראללה היה הטרוריסט שלי. כל אחד מאיתנו גדל כשהוא צופה בטרוריסט בטלוויזיה שמאיים להרוג אותנו. עבור אמריקאים רבים, זה היה אוסאמה בן לאדן. בשבילי זה היה נסראללה". 
נאס דיילי או בשמו האמיתי נוסייר יאסין, אשר נולד בכפר הצפון הארץ בסמוך לסכנין, ציין גם בדבריו כי: "גדלתי בצפון ישראל. מדי כמה שנים נסראללה היה מכוון אלינו מטח של רקטות. הרקטות שלו היו מופנות לעבר ערים יהודיות סמוכות, אבל הן כמובן מחטיאות ונופלות בעיירות מוסלמיות בישראל. העיר שלי הייתה אחת מהן".
דיילי, לא עצר כאן, הייחוד שלו בשרשרת ההסברה הישראלית באה לידי ביטוי בפרספקטיבה השונה שהוא נותן לאירועי המלחמה בתור אדם שמזדהה כערבי ישראלי: "תארו לעצמכם את האירוניה. סטודנטים בארה"ב לא יכולים להבין זאת. המחבל שלי מת היום. אלו חדשות נהדרות לא רק עבורי, אלא עבור הרבה סורים, לבנונים, סעודים ו... ישראלים".
לבסוף, הוא סיכם את דבריו ובמסר אופטימי וכתב כי: "אני אופטימי בצורה נאיבית. אבל אני מקווה שהיום ישלח סימן לאנשים במזרח התיכון שמתינות, קבלת המציאות ודו-קיום, הם הדרך היחידה. דרך הטרור תמיד תיגמר בכישלון. תמיד, גם אם ייקח 32 שנים להגיע לשם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה