השוק

האסטרטג הטכני של אופנהיימר: אנחנו בדרך לראלי עד לסוף השנה

ארי ואלד, האסטרטג הטכני של אופנהיימר מסמן את כיוון השווקים עד לסוף השנה אבל גם את המדד שמראה חולשה שמתקשה לפרוץ את רמת ההתנגדות הקרובה; ואלד מעדכן את ההמלצה שלו לביג-טק
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
ארי ואלד, האסטרטג הטכני של אופנהיימר מסמן בסקירה השבועית שלו את הכיוון לשנת 2024 כולה. ואלד אופטימי, מעריך שאנחנו לקראת ראלי עד לסוף השנה בעוד מדד המניות הקטנות מתקשה לפרוץ את רמות ההתנגדות.
"בהסתכלות על ההתנהגות ארוכת הטווח של שוק המניות בארה"ב,  ניתן לקבוע כי ביצועי מדד ה S&P500 בחודש ינואר מספקים כיוון להמשך השנה. מאז 1928 הציג מדד ה S&P500 תשואה ממוצעת של 6.5% בחודשי פברואר-דצמבר, עם תשואה חיובית ב-71% מהמקרים" אומר ואלד.
"בשנים בהן הציג המדד תשואה חיובית בחודש ינואר, התשואה השנתית הממוצעת היתה גבוהה יותר, כ- 8.7%, עם עליה ב-78% מהמקרים, ואילו בשנים בהן רשם ה S&P500  תשואה שלילית בחודש ינואר, תשואת המדד באותה שנה עמדה בממוצע על 3.1% בלבד, עם עליות ב-59% מהשנים. בכך, ביצועים חיוביים של מדד ה-S&P500 בינואר 2024, עליה של 2.5%, אמורים לסלול את הדרך לעוד שנת עליות, בדומה להתנהגות השוק בשנה שעברה, שהתאפיינה אף היא בעליות בחודש ינואר".
כפי שכבר ציין בסקירותיו הקודמות, צופה ארי ואלד שבירת שיאים חדשים במדד ה-S&P500, דבר שהתרחש ב-13 מ-14 מקרים בעבר, בהתאם למומנטום חזק בשוק המניות האמריקאי. ואלד מציב למדד ה-S&P500 יעד של 5.400 עד סוף השנה, תשואה שנתית של 13%, בהתאם לממוצע ההיסטורי בשנה השניה של מהלך עליות. "יחד עם זאת, בהתחשב בתבניות היסטוריות, שנת הבחירות לנשיאות ארה"ב מתאפיינת בחולשה יחסית ממרץ עד מאי, עם חזרת שוק המניות למגמת עליה במחצית השניה של השנה" הוא אומר.
ואלד מזהה את מוקדי החולשה באפיקי מניות, כגון מדד החברות הקטנות Russell2000 שחדל מלפרוץ מעל רמת ההתנגדות ומציג בעקביות ביצועי חסר לעומת מדד ה-S&P500, אפיקי "ערך" המפגינים חולשה לעומת אפיקי "צמיחה", וכן אפיקי השקעה גלובאליים – מדד המדינות המפותחות מחוץ לארה"ב – MSCI Developed EAFE  ומדד המדינות המתפתחות MSCI Emerging Markets.  אפיק נוסף המפגין חולשה יחסית הוא סקטור התשתיות Utilities, אשר מפגין חולשה ממושכת וכן מאופיין היסטורית בביצועי חסר בחודשים פברואר-אפריל.  
במסגרת הסקירה, מגבש ואלד את רשימת המניות בעלות תבנית טכנית חלשה, שעלולות להערכתו להציג ביצועי חסר במידת מימושים בשוק. רשימה זו מונה נציגות סקטור האנרגיה כגון XOM, CVX, COP, OXY, SLB, EOG, PXD, סקטור הסחורות כגון MOS, ALB, NEM, סקטור הצריכה כגון NKE, SBUX, PEP, MO, PM, סקטור הבריאות כגון BMY, HUM, וכן רשימה ארוכה של נציגות סקטור התשתיות. 
בנוסף, ארי ואלד מעדכן את רשימות "לונג" ו"שורט" בקרב חברות גדולות, כאשר רשימת המניות המומלצות מונה מספר נציגות רשימת "אופקים רחבים" כגון MSFT, AAPL, AVGO, GOOG, V, JPM, WMT, TGT  ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה