השוק

בנק לאומי: המלחמה היא סכנה למחיר הנפט העולמי

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל ברמן, מעריך שהמלחמה מהווה סכנה ברורה למחיר הנפט העולמי לטווח הבינוני בזמן נוקב בטווח מחירים לחודשים הקרובים וזה אמור לייצר לחץ אינפלציוני
ניצן כהן | 
ד"ר גיל בפמן (צילום יחצ, shutterstock)
המלחמה בה פתח החמאס על ישראל בשבוע חולף יוצרת לחץ מחירים על הנפט וזה נתון משמעותי כשאנחנו מדברים על עולם שמתמודד עם מלחמה בה האויב הוא מזן נחות במיוחד מה עלול לגרור את העולם החופשי למלחמה.
גיל ברמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי מסקר באופן שוטף את שוק האנרגיה בשל החשיבות שלהם ליציבות המחירים העולמית. להערכת ברמן טווח המחירים של הנפט בטווח הבינוני ינוע בין 90 ל-95 דולר.

בפמן כותבן ללקוחות לאומי כי ״המלחמה שפרצה כבר באה לידי ביטוי במחירי האנרגיה בעולם. התפשטות הלחימה לזירות נוספות, תוך כדי מעורבות של גורמים נוספים במזרח התיכון מהווה סיכון של ממש למחירי האנרגיה.
״במידה וארה"ב תבקש לפעול כנגד איראן עקב מעורבותה המובהקת באזור, הדבר צפוי יהיה לבוא לידי ביטוי בצמצום של מידת היכולת של איראן לייצא נפט, בין אם בדרכים חוקיות ובין אם באמצעות שיטות "עוקפות סנקציות".
״סיכון נוסף נוגע ליחסי ארה"ב-סעודיה, התלויים במידה מסוימת במידת ההתקדמות לקראת הסכם שלום עתידי עם ישראל במידה ותהליך זה ייעצר, הדבר עלול להוביל למתיחות בין ארה"ב לבין ערב הסעודית, שיתכן ותגיב בהפחתה נוספת של תפוקת הנפט ובכך תפגע עוד בהיצע העולמי התערערות אזורית של המצב הגיאו-פוליטי, ובכלל זה התפתחויות הנוגעות למעבר חופשי של מכליות במצרי הרמוז, עלול לפגוע גם כן בהיצע המצרפי העולמי במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של כ-90-95 דולר לחבית״ הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה